Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu, poinformował dzisiaj, że w II kw. 2012 r. roku jego firma wyjdzie na rynek z ofertą mobilnej telewizji. To efekt przejęcia odpowiednich częstotliwości radiowych wraz ze spółką Info-TV-FM.  – Chcemy zmienić tę usługę na powszechną i tanią – mówił Dominik Libicki. Poinformował też, że oferta programowa hurtownika Info-TV-FM się zmieni, ale nie ujawnił, co w niej będzie, ani jakie stawki detaliczne zostaną zaproponowane rynkowi.  – Wiemy, że do zmiany programowej potrzebna jest akceptacja regulatora – powiedział.

Nie wykluczone, że projekt Cyfrowego Polsatu będzie związany z Euro 2012. Tym bardziej, że platforma specjalizuje się w transmisjach wydarzeń sportowych.

Dominik Libicki nie ukrywał też, że liczy na korzyści z faktu, że Cyfrowy Polsat znalazł się w grupie z Polkomtelem. – Sytuacja na rynku TMT pcha nas sobie z Polkomtelem w objęcia.  Jest wiele problemów technicznych do rozwiązania, ale powrócimy do rozmów o wzajemnej promocji i sprzedaży ofert. Sądzę też, że  teraz budowa sieci LTE będzie postępować szybciej, niż w sytuacji, gdyby Mobyland robił to dalej samodzielnie – mówił Dominik Libicki.

Według niego, Cyfrowy Polsat korzysta obecnie z ponad 500 stacji z nadajnikami LTE. Nie ujawnił jednak, ilu klientów spośród 54 tys. abonentów usługi mobilnego szerokopasmowego dostępu do internetu kupiło usługę w tej wersji. – Jedna trzecia sprzedaży usługi szerokopasmowego dostępu do internetu to LTE.  Dodatkowo cieszy mnie, że ARPU od abonentów LTE jest wyższe niż z HSPA+  – powiedział, nie podając jednak skali różnicy, ani zasady jej wyliczenia.

– Wyobrażam sobie, że dostaniemy od Polkomtela atrakcyjną usługę głosową, a my wtedy przygotujemy dla niego atrakcyjne paczki programowe – mówił też, pytany, jak w praktyce może wyglądać kooperacja między spółkami należącymi do Zygmunta Solorza-Żaka.