Reklama
Rozwiń

Liczba klientów płatnej telewizji zbliża się do miliarda

W 2019 roku mamy mieć na świecie już 1,1 mld klientów płatnej TV – prognozuje ABI Research. Na koniec 2013 roku klientów płatnej telewizji było już na świecie 901 mln, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z najnowszych szacunków tej firmy. Średni przychód z jednego abonenta w branży (ARPU) lekko spadł i wynosił 23,8 dol., ale wzrosty liczby abonentów nadrobiły spadek ARPU i w rezultacie rynek zamknął 2013 r. wzrostem wartości. Najszybciej rośnie rynek IPTV.

Publikacja: 30.04.2014 07:00

Liczba klientów płatnej telewizji zbliża się do miliarda

Foto: www.sxc.hu

Wartość globalnego rynku płatnej telewizji wynosiła w 2013 roku już prawie 250 mld dol. – podaje ABI Research. – Całościowo rynek płatnej telewizji wzrósł, zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jak i wpływów z subskrypcji – komentuje Jake Saunders, wiceszef działu prognoz ABI Research.

Choć liczone globalnie ARPU spadło, na ogromnym rynku, jakim jest Ameryka Północna, zaliczyło wzrost o 4 proc. do 76 dol., czyli znacznie powyżej wynoszącej 23,8 dol. średniej dla świata. Ten wzrost to skutek przechodzenia klientów usług płatnej telewizji na coraz lepsze set-top-boksy oraz – co za tym idzie – na wyższe pakiety oferujące większą liczbę stacji w HD.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości