Reklama

1,8 mld smartfonów trafi na światowy rynek w 2017 roku

Tak przewiduje firma NPD Display Search, która zakłada, że wtedy smartfony będą stanowiły 82 proc. wszystkich telefonów trafiających na globalny rynek.

Publikacja: 26.11.2013 13:00

W trzecim kwartale tego roku 55 proc. wszystkich telefonów komórkowych kupowanych na świecie to były właśniesmartfony. W ciągu kolejnych pięciu lat sprzedaż tego rodzaju urządzeń będzie rosła w średniorocznym tempie 21 proc., podczas gdy sprzedaż tzw. feature phones (prostsze komórki, zazwyczaj bez systemu operacyjnego), będzie w tym czasie spadać w średniorocznym tempie 16 proc.

Gros wzrostu smartfonowego rynku przynosi rejon Azji i Pacyfiku, zwłaszcza Chiny, w których sprzedaż smartfonów w tym roku wzrośnie rok do roku aż o 63 proc. i w 2017 roku będzie odpowiadała już za 30 proc. całego światowego rynku smartfonów. – Rynek smartfonów rośnie dzięki sprzedaży tańszych modeli znanych międzynarodowych marek oraz produktom producentów white-box (tańsze urzadzenia produkowane lokalnie pod lokalnymi markami –red.) – komentuje w raporcie Tina Teng, starsza analityk ds. rynku smartfonów w NPD Display Search. Firma spodziewa się dalszej ostrej konkurencji cenowej na rynku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama