W trzecim kwartale tego roku 55 proc. wszystkich telefonów komórkowych kupowanych na świecie to były właśniesmartfony. W ciągu kolejnych pięciu lat sprzedaż tego rodzaju urządzeń będzie rosła w średniorocznym tempie 21 proc., podczas gdy sprzedaż tzw. feature phones (prostsze komórki, zazwyczaj bez systemu operacyjnego), będzie w tym czasie spadać w średniorocznym tempie 16 proc.
Gros wzrostu smartfonowego rynku przynosi rejon Azji i Pacyfiku, zwłaszcza Chiny, w których sprzedaż smartfonów w tym roku wzrośnie rok do roku aż o 63 proc. i w 2017 roku będzie odpowiadała już za 30 proc. całego światowego rynku smartfonów. – Rynek smartfonów rośnie dzięki sprzedaży tańszych modeli znanych międzynarodowych marek oraz produktom producentów white-box (tańsze urzadzenia produkowane lokalnie pod lokalnymi markami –red.) – komentuje w raporcie Tina Teng, starsza analityk ds. rynku smartfonów w NPD Display Search. Firma spodziewa się dalszej ostrej konkurencji cenowej na rynku.