Dimension Data sfinalizował zakup NextiraOne. Transakcja, której wartość nie została ujawniona, rozłożona jest na dwa etapy. W pierwszym, pochodząca z RPA firma, specjalizująca się w dostarczaniu usług i rozwiązań teleinformatycznych, przejęła działalności operacyjnej NextiraOne (razem z blisko 2 tys. pracowników) w: Austrii, Belgii, Czechach, Holandii, Hiszpanii, Irlandii, Luksemburgu, Niemczech, Polsce, Portugalii, Słowacji, na Węgrzech i w Wielkiej Brytanii. W drugiej fazie, w połowie 2015 r. Dimension Data chce nabyć także oddziały NextiraOne we Francji i Włoszech pod warunkiem spełnienia określonych warunków biznesowych. Szczegóły nie są znane.

– Zakup NextiraOne jest pierwszym znaczącym krokiem w naszej pięcioletniej podróży, w trakcie której chcemy podwoić swoje przychody do 12 mld dolarów z 6 mld dolarów obecnie – mówi, cytowany w komunikacie, Brett Dawson, stojący na czele Dimension Data. – Z NextiraOne, będącą teraz częścią Dimension Data, naszą wizją jest zdobycie pozycji wiodącego europejskiego dostawcy rozwiązań i usług IT – dodaje. Południowoafrykański koncern chce skupić się na oferowaniu usług ICT dla sektora MŚP a także dużych przedsiębiorstw, w tym usługowych, oraz sektora publicznego. – Szczególnie doceniam działalność NextiraOne w obszarze rozwiązań unified communications i collaboration, dzięki której zyskujemy umiejętność  zarządzania infrastrukturą komunikacyjną zbudowaną w oparciu o wiele różnych platform – komentuje przedstawiciel Dimension Data. Deklaruje, że marka NextiraOne w ciągu następnych trzech miesięcy zostanie zmieniona marką Dimension Data.