Deezer chce powalczyć o użytkowników promocjami

Krótko przed wejściem na polski rynek konkurencyjnego serwisu muzycznego Spotify rusza z półrocznym okresem darmowym

Publikacja: 15.01.2013 15:08

Deezer chce powalczyć o użytkowników promocjami

Foto: ROL

W Polsce Deezer działa na dwa fronty. Dostępny jest standardowo w Internecie, jak inne tego typu serwisy, ale ma też ofertę powiązaną z abonamentami dla klientów sieci Orange.

W tej pierwszej odsłonie firma właśnie zapowiedziała półroczny okres darmowego dostępu. Nietrudno zgadnąć, że przypadnie on na czas startu innego dużego międzynarodowego gracza na polskim rynku – serwisu Spotify.

W ramach oferty wiązanej z pakietami Orange darmowej półrocznej promocji nie będzie. Tylko Ci abonenci Orange’a, którzy miesięcznie płacą przynajmniej 89,9 zł  za Smart Plan Multi Orange Open, dostaną Deezera w pakiecie bez dodatkowych opłat. Pozostali klienci tego operatora telekomunikacyjnego po dwóch tygodniach darmowego dostępu będą płacą za Deezera 27,06 zł za miesiąc. – Nasz rynek nie jest rynkiem, na którym klienci są dziś w stanie płacić godziwą cenę za dostęp do cyfrowej muzyki, dlatego staramy się oferować im darmowe okresy dostępu – mówi Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor marketingu usług mobilnych w Orange Polska.

Zdaniem Macieja Jaworskiego, dyrektora zarządzającego Deezer PL, płatna oferta dla klientów Orange ma jednak przewagę nad darmową na portalu Deezera. – W Internecie będzie można za darmo korzystać z zasobów Deezera przez pół roku, ale tylko na komputerze. Orange oferuje dostęp do muzyki na smart fonach, komputerach i tabletach, a muzykę można na te urządzenia pobierać bezpłatnie także przez sieć komórkową – mówi.

Deezer nie podaje własnych szacunków dla rynku cyfrowej muzyki w Polsce. – Mamy takie szacunki, ale nie chcemy ich udostępniać – mówi Jaworski. Według danych EMI Music Polska w 2011 roku wynosiły one w Polsce 31 mln zł i sięgały 8 proc. całego rynku muzyki, ale też szybko rosły (o 60 proc. rocznie), więc w ubiegłym roku mogło to być już widocznie więcej.

Zdaniem firmy coraz częściej cyfrowa muzyka będzie słuchana z urządzeń przenośnych. – To jest i będzie widoczny trend – uważa Jaworski.

Deezer ma globalnie 26 miliony użytkowników, z czego 3 mln płatnych, oferuje dostęp do 20 mln utworów.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić