W tym tygodniu kalifornijska firma Netflix, operator usług OTT, dostawca wideo na życzenie zadebiutuje na kilku rynkach Europy – pisze „Financial Times”. W następujących po sobie dniach pojawi się z ofertą we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii i Luksemburgu.
– To największa międzynarodowa premiera, jaką kiedykolwiek mieliśmy – mówił Reed Hastings, prezes Netfliksa, zapowiadając, że firma dotrze z ofertą do 80 mln gospodarstw domowych w zasięgu sieci szerokopasmowych i około 200 mln osób.
Netflix ma obecnie 50 mln użytkowników, z czego większość – 35 mln – w Stanach Zjednoczonych. Jego kapitalizacja na amerykańskiej giełdzie sięga 29 mld dol.
Polski nie ma jak widać na liście rynków, do których spółka kierowana przez Hastingsa ma wejść w najbliższym czasie. Są w naszym kraju jednak firmy, które szykują się na wejście serwisu. Należy do niej poznański Horyzont Technologie Internetowe. – W związku z planami wejścia do Polski największej wypożyczalni fimów online jaką jest Netflix rozpoczęliśmy starania o uruchomienie w nowo wybudowanej serwerowni na Stadionie Miejskim węzła contentowego tej sieci – informuje Piotr Szałamacha, prezes Horyzontu.