Nowe usługi telekomunikacyjne (telefonia komórkowa i dostęp do Internetu) Cyfrowego Polsatu przyniosły mu w IV kw. 2010 r. 6,5 mln zł przychodów – o 196 proc. więcej niż rok wcześniej. Spółka nie rozbiła tych przychodów na poszczególne segmenty, ale widać jednak, że – póki co – nakłady na usługi internetowe mocno przewyższają wpływy. Cyfrowy Polsat podaje, że na 9 mln zł dodatkowych wydatków, większość związana jest ze świadczeniem usług internetowych.
Na koniec zeszłego roku Cyfrowy Polsat miał 26 tys. abonentów usług dostępu do Internetu i 96 tys. użytkowników telefonii komórkowej. Dla porównaniu abonentów usług płatnej telewizji na platformie DTH było 3,436 mln – o 234 tys. więcej niż w grudniu 2009 r. Cyfrowy Polsat szacuje swój udział w polskim tynku DTH na 55 proc. Cały rynek płatnej telewizji w Polsce (DTH, sieci kablowe, IPTV) spółka szacuje na 10,978 mln abonentów.
Z danych Cyfrowego Polsatu wynika, że platformom satelitarnym rośnie konkurencja ze strony sieci kablowych i operatorów telekomunikacyjnych. O ile w 2009 r. platformy DTH odpowiadały za 75 proc. wzrostu rynku płatnej telewizji, to w ub.r. już za 69 proc. Cyfrowy Polsat podkreśla, że w latach 2006-2010 średnia stopa wzrostu w jego segmencie rynku była jednak wyższa niż w przypadku telewizji kablowych, które mają – ze względów technologicznych – ograniczenia regionalne.
Cały 2010 r. Cyfrowy Polsat zamknął z 1,49 mld zł przychodów (wzrost o 17 proc. rok do roku), 407 mln zł EBITDA (plus 28 proc.) i 258,5 mln zł zysku netto (wzrost o 12 proc. w porównaniu z 2009 r.)
Prezentacja wyników kwartalnych i całorocznych Cyfrowego Polsatu