Rpkom.pl: – Niedawno pochwaliliście się, że TP-Link ma 70 proc. rynku urządzeń do obsługi sieci WLAN w Polsce. Na jakiej podstawie opieracie szacunki?
Mariusz Piaseczny: – To informacje pochodzące od brytyjskiej firmy Context, która analizuje dane rynkowe w oparciu o raporty pochodzące od największych dystrybutorów w naszym kraju. Mowa tu o routerach i kartach bezprzewodowych, punktach dostępowych (access pointach) i routerach z modemami ADSL obsługujących sieci w domach i firmach oraz tzw. routerach mobilnych, które pozwalają na korzystanie z usług internetowych operatorów mobilnego internetu.
A jak rozwija się rynek tego typu urządzeń w Polsce? Jaka jest jego wartość?
– Rynek sprzętu sieciowego to z jednej strony urządzenia dla domu i małych firm, a z drugiej – bardziej zaawansowane rozwiązania dla średnich i dużych instytucji. W tej pierwszej kategorii wartość całego rynku to ponad 100 milionów złotych.
W Polsce prowadzicie politykę dość agresywną. Niektórzy z konkurentów dają często do zrozumienia, że wasze urządzenia są wprawdzie tanie, ale ich lepsze jakościowo. Czy zgadzacie się z opinią, ze tajemnicą waszego sukcesu na rynku polskim jest przede wszystkim cena?