Raport CPC na zlecenie UPC Polska: telewizja mobilna dla zajętych, młodych i aspirujących

Publikacja: 27.10.2014 16:02

„M do kwadratu, czyli potęga mobilności i multiscreeningu” – nosi tytuł raport przygotowany przez firmę Corporate Profiles Consulting na zlecenie UPC Polska, który w tym tygodniu będzie zaczynkiem dyskusji o trendach w branży TMT.

O rzeczywistości M², która „stała się codziennością dla części Polaków i sferą aspiracji dla innych” – autorzy piszą m.in. na postawie badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (przy IAB) – także na zlecenie UPC.

Rpkom.pl wybrał z publikacji CPC elementy z badania IIBR. Zostało ono wykonane na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku od piętnastu do pięćdziesięciu lat w czerwcu 2014.

* 42 proc. respondentów chciałoby oglądać programy na telewizorze z dostępem do Internetu (TV hybrydowa lub connected TV);

* Oprócz telewizora (warto zwrócić uwagę, że nie „zamiast” – komentarz rpkom.pl) coraz częściej do oglądania telewizji wybieramy laptopy (62 proc. ogółu respondentów);

* Grupą najliczniej korzystającą z tej możliwości są przedsiębiorcy (86 proc. deklaruje, że tak ogląda telewizję). Autorzy raportu podkreślają jednak, że chęć korzystania z tego kanału dystrybucji treści wyraża także ponad 50 proc. pracowników fizycznych i rolników.

* Telewizję na laptopie (76 proc.) czy smartfonie (53 proc.) chcą oglądać przede wszystkim osoby młode (19-24 lata). Na tablet wskazało 49 proc. badanych w tej grupie.

* Im starsza grupa badanych, tym mniejszy jej odsetek składa podobne deklaracje. Wśród Polaków w wieku średnim (35-50 lat) na tablecie  chciałoby oglądać ją 30 proc. badanych, a na na smartfonie około 20 proc.

* To kobiety, a nie mężczyźni, częściej deklarują, że chciałyby oglądać TV na tablecie (40 proc. vs 28  proc.).

* Statystycznie częściej chęć oglądania telewizji na średnich i małych ekranach wskazują mieszkańcy wsi i pracownicy fizyczni: laptop – 79 proc., tablet  – 40 proc.,  smartfon – 34 proc.  W miastach powyżej 100 tyś. mieszkańców to analogicznie: 48, 31 i 22 proc..

UPC Polska w maju tego roku wprowadził mobilną telewizję Horizon TV umożliwiającą oglądanie telewizji na dowolnym urządzeniu mobilnym, w dowolnym miejscu. Kablówka interpretuje wyniki badania IIBR, jako potwierdzenie, że trafiono z usługą na dobry moment.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10