Reklama
Rozwiń

Era utrzymała przychody, ale nie zyski

Publikacja: 04.11.2010 09:46

Trzeci kwartał 2010 roku przyniósł [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], operatorowi sieci [b]Era[/b], przychody podobne jak przed rokiem. Wyniosły 1,891 mld zł, o 0,1 proc. więcej niż w III kw. 2009 r. – wynika z przeliczenia danych podanych przez [b]Deutsche Telekom[/b], udziałowca Ery.

Za to – najprawdopodobniej za sprawą wzrostu kosztów – zysk EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) jednej z trzech największych w Polsce komórkowych sieci skurczył się rok do roku o ponad 13 proc. do 637 mln zł.

Jak podał niemiecki operator, koszt pozyskania klienta urósł w PTC w ciągu roku z 19 euro do 24 euro, przy czym dla klienta kontraktowego, który zwykle otrzymuje tani, subsydiowany sprzęt elektroniczny, ten tzw. SAC wynosił w III kwartale br. 127 euro (87 euro rok temu).

Po przeliczeniu na złote także widać tu wzrosty średniego kosztu utrzymania klienta: z 80 zł rok temu do 96 zł w obecnym. Coraz więcej kosztuje też utrzymanie dotychczasowych abonentów operatora (384 zł w III kwartale br. wobec 340 zł rok temu).

W utrzymaniu marży Erze nie pomaga fakt, że jej klienci dzwonią coraz więcej (136 minut w III kw. br. wobec 124 minut rok temu). Jak podaje DT, za sprawą spadku średniej ceny minuty połączenia, przychody z usług operatora są pod stałą presją.

W okresie lipiec-wrzesień Era powiększyła bazę klientów wobec stanu na koniec czerwca o 45-46 tys. do 13,321 mln. Przy czym rosła tylko liczba jej klientów abonamentowych: o 51 tys. w kwartał, a ubywało użytkowników usług przedpłaconych (pre-paid: o 5 tys. w dół).

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku