Trzeci kwartał 2010 roku przyniósł [b]Polskiej Telefonii Cyfrowej[/b], operatorowi sieci [b]Era[/b], przychody podobne jak przed rokiem. Wyniosły 1,891 mld zł, o 0,1 proc. więcej niż w III kw. 2009 r. – wynika z przeliczenia danych podanych przez [b]Deutsche Telekom[/b], udziałowca Ery.
Za to – najprawdopodobniej za sprawą wzrostu kosztów – zysk EBITDA (wynik operacyjny powiększony o amortyzację) jednej z trzech największych w Polsce komórkowych sieci skurczył się rok do roku o ponad 13 proc. do 637 mln zł.
Jak podał niemiecki operator, koszt pozyskania klienta urósł w PTC w ciągu roku z 19 euro do 24 euro, przy czym dla klienta kontraktowego, który zwykle otrzymuje tani, subsydiowany sprzęt elektroniczny, ten tzw. SAC wynosił w III kwartale br. 127 euro (87 euro rok temu).
Po przeliczeniu na złote także widać tu wzrosty średniego kosztu utrzymania klienta: z 80 zł rok temu do 96 zł w obecnym. Coraz więcej kosztuje też utrzymanie dotychczasowych abonentów operatora (384 zł w III kwartale br. wobec 340 zł rok temu).
W utrzymaniu marży Erze nie pomaga fakt, że jej klienci dzwonią coraz więcej (136 minut w III kw. br. wobec 124 minut rok temu). Jak podaje DT, za sprawą spadku średniej ceny minuty połączenia, przychody z usług operatora są pod stałą presją.