– Zaprosiliśmy do udziału w nim m.in. studentów uczelni artystycznych, ale nad logotypem pracują także agencje reklamowe – mówi [b]Andrzej Pomarański[/b] z biura prasowego Ery. – Nie możemy podać daty wprowadzenia zmian w logo, bo nie wiemy, jaki efekt przyniesie konkurs, czy i jaką propozycję ostatecznie wybierzemy – powiedział. Nie podał też kosztów retuszu, który wiązać się będzie zapewne ze stopniową wymianą szyldów i materiałów promocyjnych operatora. Logotyp Plus odświeżył niedawno również Polkomtel.

To, że PTC przygotowuje się do retuszu zmiany logo i idącego za nią wydatku oznaczać może dwie różne rzeczy: przygotowanie do głębszych zmian, czyli długo oczekiwanego rebrandingu na T-Mobile (marka właściciela polskiej firmy – Deutsche Telekom) lub odwleczenie go w czasie. – Nasze logo długo nie było odświeżane. Rebranding nie jest planowany na ten rok – tłumaczy
Pomarański. Era jest marką obecną na polskim rynku telekomunikacyjnym od blisko 14 lat. Można szacować, że co roku na promocję usług sprzedawanych pod tą marką przeznaczane jest około 100-150 mln zł. Według danych spółki Expert-Monitor w ciągu 11 miesięcy 2009 r. PTC przeznaczyła na reklamę w sześciu mediach (prasie codziennej, magazynach, telewizji, radiu, outdoorze i kinach ) 397
mln zł. Są to jednak dane cennikowe, nie uwzględniające upustów dawanych reklamodawcom przez media i obejmować mogą nakłady PTC także na reklamę innych marek spółki (Tak-Tak, Heyah, Blueconnect).