Simplus, 36,6 i Sami Swoi oraz iPlus – brandy na których reklamę Polkomtel przeznaczył przez lata około 1,3 mld zł – przestają być markami telekomu. Jedynym brandem sieci zostaje Plus.
O zmianie poinformował wczoraj zarząd Polkomtela, tłumacząc, że strategia jednej, monolitycznej marki to światowy trend na rynkach dojrzałych, a do takich należy już Polska. – Wiemy, że rynek jest w stadium dojrzałości. Nie różnimy się tu od gospodarek zachodnich. 75 proc. transakcji, jakie wykonują sprzedawcy to operacje na naszej własnej bazie abonentów. Tylko niewielka część tych zdarzeń to sprzedaż usług nowym klientom – mówił Jarosław Bauc, prezes Polkomtela. – Chcielibyśmy, aby nasi klienci czuli się bardziej związani z naszym brandem – tłumaczył decyzję o zmianie struktury znaków.
Pytany, czy Polkomtel przygotowuje się w ten sposób do odparcia marketingowe ataku ze strony Polskiej Telefonii Cyfrowej (zaplanowała konferencję o rebrandingu sieci Era na 19 maja) – odbijał piłeczkę twierdząc, że to pytanie do PTC, czy dostosowywała się do Plusa.
Stare marki będą znikać powoli
Do tej pory Polkomtel promował usługi pod markami Simplus (od 1998 r.), Sami Swoi (od 2004 r.), iPlus (od 2005 r.) oraz 36,6 (od 2008 r.).