Zygmunt Solorz-Żak jest pośrednio właścicielem spółki Aero 2 i wehikułu Daycon – wynika z aneksu do prospektu opublikowanego dziś przez fundusz. To z kolei znaczy, że biznesmen jest też pośrednio akcjonariuszem NFI Midas.
Od dziś nikt już nie musi pisać o Aero 2, Midasie, Mobylandzie, Dayconie, że to spółki „kojarzone z Zygmuntem Solorzem-Żakiem”. Opublikowany przez NFI Midas aneks do prospektu emisyjnego tłumaczy powiązania kapitałowe między biznesmenem, a tymi firmami. Oficjalnie zrodziły się 13 maja. Struktura powiązań jest piętrowa.
Po pierwsze Daycon, wehikuł zarejestrowany na Cyprze, od którego NFI Midas kupuje spółkę Mobyland, należy w 100 proc. do spółki Aero 2. Po drugie, 80,95 proc. udziałów w kapitale Aero 2 ma z kolei firma Litenite Ltd z siedzibą w Nikozji (Cypr). Po trzecie, 100 proc. w Litenite posiada natomiast od 13 maja br. spółka Karswell Ltd, której właścicielem jest Zygmunt Solorz-Żak. Biznesmen poinformował o tym Midasa 16 maja br.
„W związku z powyższym, w ocenie Emitenta, pan Zygmunt Solorz-Żak w przypadku objęcia Akcji serii C przez Daycon dokona pośrednio objęcia tych Akcji, a zarazem w przypadku przejęcia kontroli nad Emitentem przez Daycon, pośrednio przejmie kontrolę nad Emitentem” – czytamy w aneksie.
Midas zwraca uwagę, że „w takim przypadku na panu Zygmuncie Solorzu-Żaku, jako na podmiocie, który ewentualnie pośrednio, poprzez Daycon, obejmie Akcje serii C, ciążyć będą obowiązki określone w przepisach Rozdziału IV Ustawy o Ofercie „Znaczne pakiety akcji spółek publicznych”, w szczególności obowiązki dotyczące ujawniania stanu posiadania i wezwań”.