Reklama

Ecorys zaleca skrócenie listy regulowanych rynków w UE

Publikacja: 17.10.2013 14:00

Komisja Europejska opublikowała opinię otrzymaną od zewnętrznej firmy doradczej Ecorys Netherlands, która zaleca skrócenie listy regulowanych rynków telekomunikacyjnych w Unii Europejskiej.

Proponowane rozwiązanie ma być odpowiedzią na problemy z konkurencją. Posłuży KE przy okazji rewizji Rekomendacji 2007, określającej rynki hurtowe i detaliczne, które powinny podlegać regulacji.

Ecorys postuluje:

* Usunięcie z listy (zwolnienie z regulacji) rynku dostępu do sieci stacjonarnych oraz  hurtowego rynku rozpoczynania połączeń w stacjonarnych sieciach telefonicznych (tzw. rynek 2).

* Utrzymanie na liście rynków 3. i 7.: cen za kończenie połączeń w sieciach stacjonarnych i mobilnych (FTR, MTR)

Reklama
Reklama

* Poprawienie i doprecyzowanie zasad funkcjonowania rynku 4. (LLU).

* Utworzenie dwóch oddzielnych rynków BSA (obecnie rynek 5.), tak, aby lepiej sprostać różnym wymogom rynku usług dla klientów indywidualnych (masowego ) i biznesowych.

* Pozostawienie lokalnym operatorom decyzji, czy rynek BSA dla biznesu powinien zostać połączony z rynkiem 6.

Komisja Europejska zapowiada publikację zaktualizowanej Rekomendacji o rynkach telekomunikacyjnych w 2014 roku.

Publiczne konsultacje poprzedzające jej przygotowanie trwały na przełomie 2012 i 2013 roku.

KE zamierza teraz przedstawić swoją propozycję organizacji regulatorów – BEREC.

Reklama
Reklama
Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama