IDC: II kwartał br. to ponad 295 mln sprzedanych smartfonów

Publikacja: 30.07.2014 14:44

Firma analityczna IDC podsumowała rynek smartfonów. W drugim kwartale 2014 roku sprzedanych zostało 295,3 mln inteligentnych telefonów, co jest wynikiem o ponad 23 proc. lepszym niż rok wcześniej w analogicznym okresie. Wzrost kwartał do kwartału wyniósł 2,6 proc.

Nie zaszły większe zmiany na rynku dostawców urządzeń. Największą popularnością cieszy się Samsung, który sprzedał 74,3 mln urządzeń. Sprzedaż koreańskiego koncernu spadła rok ro roku o 3,9 proc. przez co spółka straciła 7,1 proc. udziału w rynku i zakończyła kwartał wynikiem 25,2 proc. udziału.

Drugi niezmiennie jest Apple, który za sprawą iPhone’a 5S zyskał 12,4 proc. rok do roku i sprzedał 35,1 mln sprzętów. Daje to amerykańskiemu producentowi 11,9-proc. udział w rynku (o 1,1 pkt. proc. mniej niż rok temu).

Dużo zyskał w drugim kwartale Huawei, który zwiększył swoją sprzedaż o ponad 95 proc. do 20,3 mln. Dało to spółce 6,9 procentowy udział w rynku.

Kolejne miejsca zajmują Lenovo, ze sprzedażą 15,8 mln egzemplarzy i LG, który ulokował na rynku 14,5 mln sztuk.

Na popularności zyskują inni producenci, którzy sprzedali łącznie 135,3 mln smartfonów. To wynik o prawie 39 proc. lepszy niż rok wcześniej. Główna w tym zasługa chińskich koncernów, tj. Xiaomi czy ZTE, które na swoich rynkach dominują rywali.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej