Zgodnie z danymi przedstawionymi przez firmę IDC w trzecim kwartale br. po raz kolejny spadła sprzedaż tabletów. W ciągu trzech miesięcy klienci zdecydowali się kupić jedynie 40 mln takich urządzeń. Oznacza to 5,4-proc. spadek w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.
Na słabnącym rynku wciąż dobrze radzi sobie amerykańska firma Apple. Dostawca iPadów sprzedał o 11,4 proc. urządzeń więcej niż przed rokiem i z wynikiem 10,3 mln sztuk jest liderem światowej sprzedaży. Udział w rynku amerykańskiego giganta technologicznego w tym segmencie wynosi 25,8 proc.
Druga pozycja przypadła Samsungowi. Koreański producent sprzedał 6 mln tabletów, czyli o prawie 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Oznacza to 15,4-proc. udział w rynku.
Amazon uplasował 4,4 mln urządzeń i osiągnął najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich dostawców: o ponad 38 proc. rok do roku.
Chiński Huawei świetnie sobie radzi na niemal wszystkich polach, na których wkroczył do walki o popularność. Poza rosnącą sprzedażą smartfonów rośnie mu sprzedaż tabletów. Klienci wybrali 3 mln urządzeń tego producenta, co oznacza 18,8-proc. wzrost rok do roku.