Przegląd prasy – środa 15 maja

Publikacja: 15.05.2013 06:33

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Multimedia Polska idą na zakupy

Multimedia Polska, drugi co do wielkości operator kablowy na polskim rynku, ogłosiła wyniki I kwartale 2013 roku i ujawnia swoje plany.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=449115 (dostę płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

TV Puls bez nadajników analogowych. Chce mieć 5 proc. widowni

Vadim Makarenko

Przychody stacji mają przekroczyć w tym roku 100 mln zł. Prezes zapowiada trzy nowe programy w jesiennej ramówce.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13909189,TV_Puls_bez_nadajnikow_analogowych__Chce_miec_5_proc_.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

ITI coraz bliżej całkowitej wyprzedaży

Magdalena Lemańska

Po sprzedaży Multikina w holdingu ITI pozostaną już tylko Legia i udziały w TVN. Zdaniem analityków koncern chce pozbyć się wszystkich aktywów.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745176_ITI_coraz_blizej__calkowitej_wyprzedazy.html (dostęp płatny)

Nokia Asha 501 to poręczny, energooszczędny telefon, dobry na wyjazdy

Aleksandra Stanisławska

Niekiedy ważniejsze jest, aby smartfon był energooszczędny i poręczny niż  wyposażony w 13-megapikselową kamerę czy w zaawansowany system audio. Mocne urządzenie z wyższej półki, owszem, dobrze sprawdza się w dużym mieście, w pobliżu źródeł zasilania i w zasięgu sieci 3G lub 4G. Jednak podczas służbowych i niesłużbowych podróży warto mieć pod ręką telefon z długim czasem czuwania i łatwo mieszczący się w mniejszej kieszeni.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745206_Nokia_Asha_501_to_poreczny_energooszczedny_telefon_dobry_na_wyjazdy.html (dostę płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Manta rzuca wyzwanie elektronicznym gigantom

Kamil Kosiński

Tylko w 2013 r. Manta Multimedia sprzedała ponad 1 mln dekoderów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Teraz chce powtórzyć ten sukces z dekoderami telewizji HbbTV. To jedna z form łączenia internetu z telewizją. W podstawowej formie polega na tym, że w trakcie programu można włączyć rodzaj teletekstu z dodatkowymi informacjami, np. w trakcie zawodów lekkoatletycznych można oglądać rekordy życiowe poszczególnych zawodników.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146583# (dostę płatny)

Puls chce mieć więcej polskich produkcji

Magdalena Wierzchowska

Puls, który kilka lat temu stracił wpływowego inwestora — Ruperta Murdocha, na razie czeka na efekty wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej. — Jest nam potrzebny partner strategiczny, a nie finansowy. Taki, który zapewni lepszy program i dostęp do know-how. Najlepszym partnerem byłby właściciel kanałów tematycznych, który chce mieć istotną pozycję na rynku, do czego potrzebna jest obecność w cyfrowej TV. Za rok możemy pomyśleć o partnerstwie strategicznym lub joint venture — mówi Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146587# (dostę płatny)

NFC rewolucjonizuje marketing

Marta Bellon

Do 2015 r. na świecie ma być 863 mln komórek wyposażonych w moduł NFC — technologię, która mocno namiesza w marketingu. Zakupy bez kolejek? Świat bez paragonów? Niezliczone sposoby interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej? To wszystko może stać się możliwe dzięki technologii NFC (Near Field Communication). Udowadniali to uczestnicy pierwszego w Polsce hackathonu Isobar Create Warsaw, czyli spotkania programistów, grafików i designerów, którzy w ostatni weekend w ciągu 30 godzin opracowywali, a następnie zaprezentowali te i inne przykłady zastosowania tej technologii.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146565# (dostę płatny) .

Prywatny telefon w pracy

Mirosław Konkel

88 proc. młodych specjalistów (wiek 22-29 lat) zabiera do pracy prywatny smartfon. Z laptopami robi tak 23 proc., a z tabletami — 25 proc. przedstawicieli „pokolenia Millenium”. Urządzenia te najczęściej wykorzystują do mailowania (47 proc.), SMS-owania (36 proc.) i połączeń głosowych (39 proc.) — wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146560# (dostęp płatny)

Partnerstwo zamiast sztucznej przyjaźni

Mirosław Konkel

Dzięki mediom społecznościowym konsumenci stają się partnerami firm przy tworzeniu produktów i usług.. 30 proc. konsumentów nie chce telefonów od konsultantów, którzy zwracają się do nich po imieniu. Przechodzenia na ty nie lubią zwłaszcza osoby starsze — wynika z badania Ask Jeeves. Klienci chcą być traktowani nie jak przyjaciele, ale jak partnerzy. Szczególnie zależy im na tym, aby mogli wpływać na ofertę producenta lub dostawcy.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146559# (dostę płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Inwestorzy nie wierzą w Lumię

gs

Nokia przedstawiła wczoraj Lumię 925, swój najnowszy model smartfona, ale inwestorzy nie uwierzyli, że pomoże on fińskiej spółce zwiększyć udziały w rynku tych urządzeń.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188990-Inwestorzy-nie-wierza-w-Lumie.html (dostęp płatny)

ITI o krok od pozbycia się majątku

Magdalena Lemańska

Zdaniem analityków głównym powodem sprzedaży Multikina było dążenie ITI do rozprzedania aktywów holdingu. Proces zaczął się po śmierci założyciela ITI Jana Wejcherta w 2009 roku.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188965-ITI-o-krok-od-pozbycia-sie-majatku.html (dostęp płatny)

Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Jak sztuczna inteligencja może być wykorzystywana przez przestępców cybernetycznych?