Przegląd prasy – środa 15 maja

Publikacja: 15.05.2013 06:33

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Multimedia Polska idą na zakupy

Multimedia Polska, drugi co do wielkości operator kablowy na polskim rynku, ogłosiła wyniki I kwartale 2013 roku i ujawnia swoje plany.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=449115 (dostę płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

TV Puls bez nadajników analogowych. Chce mieć 5 proc. widowni

Vadim Makarenko

Przychody stacji mają przekroczyć w tym roku 100 mln zł. Prezes zapowiada trzy nowe programy w jesiennej ramówce.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,13909189,TV_Puls_bez_nadajnikow_analogowych__Chce_miec_5_proc_.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

ITI coraz bliżej całkowitej wyprzedaży

Magdalena Lemańska

Po sprzedaży Multikina w holdingu ITI pozostaną już tylko Legia i udziały w TVN. Zdaniem analityków koncern chce pozbyć się wszystkich aktywów.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745176_ITI_coraz_blizej__calkowitej_wyprzedazy.html (dostęp płatny)

Nokia Asha 501 to poręczny, energooszczędny telefon, dobry na wyjazdy

Aleksandra Stanisławska

Niekiedy ważniejsze jest, aby smartfon był energooszczędny i poręczny niż  wyposażony w 13-megapikselową kamerę czy w zaawansowany system audio. Mocne urządzenie z wyższej półki, owszem, dobrze sprawdza się w dużym mieście, w pobliżu źródeł zasilania i w zasięgu sieci 3G lub 4G. Jednak podczas służbowych i niesłużbowych podróży warto mieć pod ręką telefon z długim czasem czuwania i łatwo mieszczący się w mniejszej kieszeni.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/745206_Nokia_Asha_501_to_poreczny_energooszczedny_telefon_dobry_na_wyjazdy.html (dostę płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

Manta rzuca wyzwanie elektronicznym gigantom

Kamil Kosiński

Tylko w 2013 r. Manta Multimedia sprzedała ponad 1 mln dekoderów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T. Teraz chce powtórzyć ten sukces z dekoderami telewizji HbbTV. To jedna z form łączenia internetu z telewizją. W podstawowej formie polega na tym, że w trakcie programu można włączyć rodzaj teletekstu z dodatkowymi informacjami, np. w trakcie zawodów lekkoatletycznych można oglądać rekordy życiowe poszczególnych zawodników.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146583# (dostę płatny)

Puls chce mieć więcej polskich produkcji

Magdalena Wierzchowska

Puls, który kilka lat temu stracił wpływowego inwestora — Ruperta Murdocha, na razie czeka na efekty wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej. — Jest nam potrzebny partner strategiczny, a nie finansowy. Taki, który zapewni lepszy program i dostęp do know-how. Najlepszym partnerem byłby właściciel kanałów tematycznych, który chce mieć istotną pozycję na rynku, do czego potrzebna jest obecność w cyfrowej TV. Za rok możemy pomyśleć o partnerstwie strategicznym lub joint venture — mówi Dariusz Dąbski, prezes TV Puls.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146587# (dostę płatny)

NFC rewolucjonizuje marketing

Marta Bellon

Do 2015 r. na świecie ma być 863 mln komórek wyposażonych w moduł NFC — technologię, która mocno namiesza w marketingu. Zakupy bez kolejek? Świat bez paragonów? Niezliczone sposoby interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej? To wszystko może stać się możliwe dzięki technologii NFC (Near Field Communication). Udowadniali to uczestnicy pierwszego w Polsce hackathonu Isobar Create Warsaw, czyli spotkania programistów, grafików i designerów, którzy w ostatni weekend w ciągu 30 godzin opracowywali, a następnie zaprezentowali te i inne przykłady zastosowania tej technologii.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146565# (dostę płatny) .

Prywatny telefon w pracy

Mirosław Konkel

88 proc. młodych specjalistów (wiek 22-29 lat) zabiera do pracy prywatny smartfon. Z laptopami robi tak 23 proc., a z tabletami — 25 proc. przedstawicieli „pokolenia Millenium”. Urządzenia te najczęściej wykorzystują do mailowania (47 proc.), SMS-owania (36 proc.) i połączeń głosowych (39 proc.) — wynika z raportu Ericsson ConsumerLab.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146560# (dostęp płatny)

Partnerstwo zamiast sztucznej przyjaźni

Mirosław Konkel

Dzięki mediom społecznościowym konsumenci stają się partnerami firm przy tworzeniu produktów i usług.. 30 proc. konsumentów nie chce telefonów od konsultantów, którzy zwracają się do nich po imieniu. Przechodzenia na ty nie lubią zwłaszcza osoby starsze — wynika z badania Ask Jeeves. Klienci chcą być traktowani nie jak przyjaciele, ale jak partnerzy. Szczególnie zależy im na tym, aby mogli wpływać na ofertę producenta lub dostawcy.

http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=146559# (dostę płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Inwestorzy nie wierzą w Lumię

gs

Nokia przedstawiła wczoraj Lumię 925, swój najnowszy model smartfona, ale inwestorzy nie uwierzyli, że pomoże on fińskiej spółce zwiększyć udziały w rynku tych urządzeń.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188990-Inwestorzy-nie-wierza-w-Lumie.html (dostęp płatny)

ITI o krok od pozbycia się majątku

Magdalena Lemańska

Zdaniem analityków głównym powodem sprzedaży Multikina było dążenie ITI do rozprzedania aktywów holdingu. Proces zaczął się po śmierci założyciela ITI Jana Wejcherta w 2009 roku.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1188965-ITI-o-krok-od-pozbycia-sie-majatku.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Multimedia Polska idą na zakupy

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej