Huawei o 2018 roku: nasz udział w polskim rynku smartfonów wzrósł

Publikacja: 11.03.2019 16:37

Chiński koncern Huawei podał dziś informacje o swoim udziale w polskim rynku smartfonów w 2018 roku. Według przedstawicieli tej firmy, dane GfK Polonia wskazują, że pod względem liczby sprzedanych urządzeń jej udzial wzrósł w minionym roku do 29,5 proc., czyli o 7,7 pkt. proc. (z 21,8 proc. w 2017 roku).

Huawei, który chce zepchnąć z podium Samsunga, zwraca szczególnie uwagę na segment premium. Jak podał, w tym segmencie, rozumianym jako aparaty kosztujące od 600 euro w górę, w 2018 roku miał 16,5-proc. udział, podczas gdy w 2017 roku – 4,2-proc.

Wartościowy udział Huawei w rynku, czyli pod względem przychodów ze sprzedaży urządzeń, wzrósł w minionym roku do 27 proc. z 19,4 proc. rok wcześniej. W segmencie premium było to odpowiednio 14,8 proc., wobec 3,7 proc. w 2017 roku.

Zdaniem Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group w Polsce, firma zawdzięcza wynik w segmencie premium modelom Mate20 Pro i P20 Pro.

Zhang liczy, że mający premierę za dwa tygodnie P30 sprawi, iż wynik grupy w Polsce w 2019 r. będzie wyższy.

Huawei ma jednak dużo lepsze wyniki w segmencie telefonów tańszych, bo kosztujących 300-400 euro (1300-1700 zł). W ujęciu ilościowym do koncernu należało w ub.r. 41,5 proc. tego rynku (30,3 proc. w 2017 r.), a pod względem wartości 41,6 proc. (30,9 proc. rok wcześniej).

Przytoczone przez firmę dane z badania Ipsosu mówią, że jej markę zna 78 proc. Polaków (72 proc. rok wcześniej), a zakup telefonu rozważa 44 proc. (40 proc. rok temu). Świadomość istnienia marki (tzw. brand awarness) Huawei wzrosła w ub.r. do 90 proc., o 1 pkt. proc. rok do roku.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić