Chiński koncern Huawei podał dziś informacje o swoim udziale w polskim rynku smartfonów w 2018 roku. Według przedstawicieli tej firmy, dane GfK Polonia wskazują, że pod względem liczby sprzedanych urządzeń jej udzial wzrósł w minionym roku do 29,5 proc., czyli o 7,7 pkt. proc. (z 21,8 proc. w 2017 roku).
Huawei, który chce zepchnąć z podium Samsunga, zwraca szczególnie uwagę na segment premium. Jak podał, w tym segmencie, rozumianym jako aparaty kosztujące od 600 euro w górę, w 2018 roku miał 16,5-proc. udział, podczas gdy w 2017 roku – 4,2-proc.
Wartościowy udział Huawei w rynku, czyli pod względem przychodów ze sprzedaży urządzeń, wzrósł w minionym roku do 27 proc. z 19,4 proc. rok wcześniej. W segmencie premium było to odpowiednio 14,8 proc., wobec 3,7 proc. w 2017 roku.
Zdaniem Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group w Polsce, firma zawdzięcza wynik w segmencie premium modelom Mate20 Pro i P20 Pro.
Zhang liczy, że mający premierę za dwa tygodnie P30 sprawi, iż wynik grupy w Polsce w 2019 r. będzie wyższy.