Reklama

Huawei o 2018 roku: nasz udział w polskim rynku smartfonów wzrósł

Publikacja: 11.03.2019 16:37

Chiński koncern Huawei podał dziś informacje o swoim udziale w polskim rynku smartfonów w 2018 roku. Według przedstawicieli tej firmy, dane GfK Polonia wskazują, że pod względem liczby sprzedanych urządzeń jej udzial wzrósł w minionym roku do 29,5 proc., czyli o 7,7 pkt. proc. (z 21,8 proc. w 2017 roku).

Huawei, który chce zepchnąć z podium Samsunga, zwraca szczególnie uwagę na segment premium. Jak podał, w tym segmencie, rozumianym jako aparaty kosztujące od 600 euro w górę, w 2018 roku miał 16,5-proc. udział, podczas gdy w 2017 roku – 4,2-proc.

Wartościowy udział Huawei w rynku, czyli pod względem przychodów ze sprzedaży urządzeń, wzrósł w minionym roku do 27 proc. z 19,4 proc. rok wcześniej. W segmencie premium było to odpowiednio 14,8 proc., wobec 3,7 proc. w 2017 roku.

Zdaniem Jeffersona Zhanga, dyrektora zarządzającego Huawei Consumer Business Group w Polsce, firma zawdzięcza wynik w segmencie premium modelom Mate20 Pro i P20 Pro.

Zhang liczy, że mający premierę za dwa tygodnie P30 sprawi, iż wynik grupy w Polsce w 2019 r. będzie wyższy.

Reklama
Reklama

Huawei ma jednak dużo lepsze wyniki w segmencie telefonów tańszych, bo kosztujących 300-400 euro (1300-1700 zł). W ujęciu ilościowym do koncernu należało w ub.r. 41,5 proc. tego rynku (30,3 proc. w 2017 r.), a pod względem wartości 41,6 proc. (30,9 proc. rok wcześniej).

Przytoczone przez firmę dane z badania Ipsosu mówią, że jej markę zna 78 proc. Polaków (72 proc. rok wcześniej), a zakup telefonu rozważa 44 proc. (40 proc. rok temu). Świadomość istnienia marki (tzw. brand awarness) Huawei wzrosła w ub.r. do 90 proc., o 1 pkt. proc. rok do roku.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama