74 proc. dużych przedsiębiorstw korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, żeby zapewnić sobie najwyższy możliwy poziom usług. Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3,8 – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Comarchu wśród dużych przedsiębiorstw europejskich, które miało na celu sprawdzenie podejścia dużych firm do świadczenia przez operatorów telekomunikacyjnych usług innych niż tradycyjna łączność.
Ankietę przeprowadziła firma analityczna Telesperience w gronie101 firm zatrudniających ponad 500 osób.
Z badania wynika, że duże irmy postrzegają usługi oferowane „w chmurze” i rozwiązania zintegrowanej komunikacji (unified communications) jako naturalne rozszerzenie portfolio operatorów, podczas gdy zarządzanie infrastrukturą IT, bezpieczeństwo i przechowywanie danych uważają za zbyt ryzykowne do pozyskania w outsourcingu.
Około 1/3 badanych przedsiębiorstw jest zainteresowana outsourcingiem zarządzania infrastrukturą telekomunikacyjną na rzecz operatora oraz aż 96 proc. spośród niech jest także zainteresowanych usługami „w chmurze”.
71 proc. firm zmieniłoby operatora, żeby uzyskać lepszą jakość usług telekomunikacyjnych (podczas gdy 68 proc. dokonałoby takiej zmiany, gdyby zaoferowana cena usług była niższa). 52 proc. badanych uważa, że największa trudność wynikająca ze współpracy z kilkoma operatorami wiąże się z zarządzaniem wieloma kontraktami i umowami o poziomie świadczenia usług (SLA). Jednocześnie firmy deklarują niskie zaufanie do operatorów w kwestii zarządzania infrastrukturą IT i dostarczaniem usług dodanych innych niż te bezpośrednio związane z tradycyjną komunikacją.