Ograniczone zaufanie firm do usług IT oferowanych przez operatorów

Publikacja: 12.07.2013 09:49

74 proc. dużych przedsiębiorstw korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, żeby zapewnić sobie najwyższy możliwy poziom usług. Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3,8 – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Comarchu wśród dużych przedsiębiorstw europejskich, które miało na celu sprawdzenie podejścia dużych firm do świadczenia przez operatorów telekomunikacyjnych usług innych niż tradycyjna łączność.

Ankietę przeprowadziła firma analityczna Telesperience w gronie101 firm zatrudniających ponad 500 osób.

Z badania wynika, że duże irmy postrzegają usługi oferowane „w chmurze” i rozwiązania zintegrowanej komunikacji (unified communications) jako naturalne rozszerzenie portfolio operatorów, podczas gdy zarządzanie infrastrukturą IT, bezpieczeństwo i przechowywanie danych uważają za zbyt ryzykowne do pozyskania w outsourcingu.

Około 1/3 badanych przedsiębiorstw jest zainteresowana outsourcingiem zarządzania infrastrukturą telekomunikacyjną na rzecz operatora  oraz aż 96 proc. spośród niech  jest także zainteresowanych usługami „w chmurze”.

71 proc. firm zmieniłoby operatora, żeby uzyskać lepszą jakość usług telekomunikacyjnych (podczas gdy 68 proc. dokonałoby takiej zmiany, gdyby zaoferowana cena usług była niższa). 52 proc. badanych uważa, że największa trudność wynikająca ze współpracy z kilkoma operatorami wiąże się z zarządzaniem wieloma kontraktami i umowami o poziomie świadczenia usług (SLA). Jednocześnie firmy deklarują niskie zaufanie do operatorów w kwestii zarządzania infrastrukturą IT i dostarczaniem usług dodanych innych niż te bezpośrednio związane z tradycyjną komunikacją.

–  Operatorzy telekomunikacyjni muszą skoncentrować swoje wysiłki na zwiększeniu zaufania wśród dużych firm, którym chcieliby oferować usługi dodane – mówi Teresa Cottam, dyrektor ds. badań w Telesperience.

74 proc. dużych przedsiębiorstw korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, żeby zapewnić sobie najwyższy możliwy poziom usług. Średnia liczba operatorów przypadająca na firmę to 3,8 – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Comarchu wśród dużych przedsiębiorstw europejskich, które miało na celu sprawdzenie podejścia dużych firm do świadczenia przez operatorów telekomunikacyjnych usług innych niż tradycyjna łączność.

Ankietę przeprowadziła firma analityczna Telesperience w gronie101 firm zatrudniających ponad 500 osób.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić