Operatorzy na razie nie powinni inwestować w usługi lokalizacyjne

Reklama mobilna powiązana z lokalizacją abonenta to kusząca wizja, która jednak na razie nie ma szans realizacji. Operatorzy, testujcie takie rozwiązania, ale nie inwestujcie na szerszą skalę – ostrzega firma badawcza Forrester Research.

Publikacja: 29.07.2010 11:45

Perspektywy rynku geousług na razie nie są zachęcające

Perspektywy rynku geousług na razie nie są zachęcające

Foto: ROL

Mobilne usługi oparte na lokalizacji wciąż są w początkowym stadium rozwoju, a operatorzy i reklamodawcy na razie nie powinni wiązać z nimi zbyt wielkich nadziei – wynika z badania, jakie przeprowadziła firma [b]Forrester Research[/b].

Usługi oparte na lokalizacji użytkownika i reklamodawcy są jednym z kierunków, na który z nadzieją patrzą firmy telekomunikacyjne szukające zróżnicowania dochodów i zwiększenia przychodów z usług dodanych. O nowych technologiach związanych z nimi opowiadał w tym tygodniu w [link=http://www.rp.pl/artykul/514245_Niektorzy_operatorzy_przeskocza_bezposrednio_z_3G_do_4G.html/]rozmowie z rpkom.pl[/link] Zbigniew Kuczerowski, dyrektor departamentu techniki i rozwoju biznesu w Alcatel Lucent Polska.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku