Reklama
Rozwiń

Rynek internetowy: zwiększył się dystans Netii od UPC

460 tys. abonentów usług szerokopasmowych obsługiwała na koniec 2009 r. największa w Polsce sieć kablowa UPC – wynika z opublikowanego wczoraj raportu Liberty Global, właściciela polskiej sieci.

Publikacja: 25.02.2010 00:00

UPC Polska zwiększyło w ciągu roku liczbę klientów usług dostępowych o 72 tys. (18,5 proc.) Na skuteczną sprzedaż wskazuje fakt, że zasięg usług w sieci UPC zwiększył się w tym samym czasie tylko o 4 proc.W 30 proc. zasięgu sieci dostęone są usługi w technologii DOCSIS 3.0, na której UPC oferuje najwyższe przepustowości swoich usług.

UPC jest trzecim co do wielkości dostawcą Internetu w Polsce po Telekomunikacji Polskiej (2,3 mln) i Netii (559 tys.) W ubiegłym roku zwiększył się dystans sieci kablowej do Netii pod względem liczby klientów. Na koniec 2008 r. Netia obsługiwała o 25 tys. (6,5 proc.) klientów więcej, a pod koniec ubiegłego roku już o 99 tys. (21,5 proc.) klientów więcej. UPC jednak pozyskuje na razie klientów na usługi dostępowe tylko we własnej sieci, podczas gdy Netia skupuje lokalne sieci ethernetowe i walczy o klientów w sieci TP. Te dwa źródła dały operatorowi w ub.r. 131 tys. nowych klientów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości