1. Czy może być jeszcze gorzej?
Spadek MTR, stagnacja dostępu do internetu – co może zrekompensować ubytki wartości na rynku masowym? Ani stabilny (ale niewielki) wzrost sprzedaży teletransmisji dla firm, ani dynamicznie rosnący, ale relatywnie niewielki jeszcze rynek kolokacji nie wyrówna strat. Jeżeli jeszcze nieobliczalny Play po raz kolejny wymyśli patent, jak zwiększyć swoje udziały rynku kosztem wszystkich innych graczy (jak zrobił w przypadku ofert nielimitowanych), to może się zrobić naprawdę niewesoło. Ratunku znikąd nie widać, bo tzw. nowe usługi okołotelekomunikacyjne, to na razie bajka o żelaznym wilku. Liczylibyśmy – ewentualnie – na mobilną transmisję danych, pod warunkiem, że nabywcy smartfonów – na masową skalę – przestaną uważać je za modny gadżet, ale zaczną wykorzystywać nowe możliwości. A operatorzy będą umieli na tym zarobić, lub chociaż powstrzymać spadek swoich przychodów.