Reklama

Vectra kupiła 3 tys. km włókien światłowodowych od Hawe

Publikacja: 09.12.2013 11:16

22 mln zł za 3 tys. km włókien światłowodowych zapłaci sieć telewizji kablowej Vectra spółce Hawe Telekom (Grupa Hawe) – poinformowały firmy we wspólnym komunikacie prasowym.

Hawe dodatkowo skierowało informację do inwestorów giełdowych. Zaznaczyło, że gros opłaty – 15 mln zł – trafi na konta grupy w ciągu 21 dni od zawarcia umowy.

Transakcja ma charakter jednorazowy, choć – jak wyjaśnia prezes Hawe, Krzysztof Witoń, łączy się z usługami utrzymaniowymi na rzecz Vectry: serwisem włókien oraz pracami dodatkowymi związanymi z ich obsługą.

– Rzeczywiście transakcja z Vectrą to była transakcja sprzedaży. Trzeba jednak pamiętać , że jednostką miary w tego typu transakcjach jest jedna para włókien i taka też ilość została sprzedana Vectrze. W naszych dwóch rurach możemy mieć ponad 1000 par włókien, a my sprzedaliśmy tylko jedną parę – mówi nam Witoń.

– Jeżeli w przyszłości pojawi się tego rodzaju okazja na monetyzację aktywów to bez uszczerbku na jakości naszych zasobów z niej skorzystamy – zapowiada.

Reklama
Reklama

Witoń nie zdradził wysokości przychodów, jakie Hawe uzyskało w ostatnich latach z tytułu współpracy z Vectrą.  –  Od 2009 r. mamy do czynienie z komercjalizacją naszej sieci. Od tego czasu owocnie współpracujemy z Vectrą. W każdy roku poszerzaliśmy zakres naszej współpracy – efektem tego jest podpisana umowa. Podobnie relacje kształtują się z innymi operatorami o tym profilu, którzy po pewnym okresie współpracy z nami decydują się na jej rozszerzenie – powiedział jedynie.

– Stale rozwijamy naszą sieć transmisyjną i nabycie włókien światłowodowych od Hawe jest realizacją jednego z celów naszej strategii, zakładającego uzyskiwanie coraz wyższej jakości świadczonych usług – brzmi wypowiedź Bartłomieja Irzyńskiego, członka zarządu i dyrektora techniki Grupy VECTRA.

Z opisu kablówki dołączonego do informacji prasowej wynika, że ma ona obecnie 870 tys. abonentów, co by oznaczało w zestawieniu z danymi PIKE, że jej statystyki od końca marca powiększyły się o około 36 tys. gniazdek, a od końca 2012 r. o 43 tys..

W rozbiciu na usługi baza klientów Vectry wygląda następująco: 530 tys. abonentów telewizji cyfrowej, 433 tys. odbiorców internetu stacjonarnego i 28 tys. mobilnego oraz 160 tys. abonentów telefonicznych. Zsumowanie tych wartości daje nieco ponad 1,15 mln RGU.

Vectra obsługuje również firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama