W 2007 r. Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimediów Polska zapowiedział plan zdobycia do 2010 r. 30-35 proc. rynku telewizji kablowej poprzez akwizycję konkurencyjnych podmiotów lub rozbudowę własnej infrastruktury dostępowej.
– Odpowiedź na pytanie, dlaczego się nie udało jest dość oczywista. W 2007 r. miałem przygotowany projekt rozbudowy infrastruktury szerokopasmowej: przygotowany i omówiony z radą nadzorczą i bankami. Wszyscy wiemy, co przyniósł 2008 rok: po upadku Lehman Brothers przy stole negocjacyjnym nie została ani jedna instytucja finansowa. My także przyjęliśmy bardziej konserwatywną postawę. W 2009 r. dokonaliśmy pierwszego etapu restrukturyzacji zadłużenia. W 2010 r. priorytetem był skup akcji własnych. Powrót do mojej pierwotnej koncepcji jest możliwy. Budowa platformy szerokopasmowej nadal ma sens, choć warunki konkurencyjne się zmieniły, a banki nadal są ostrożniejsze i udzielają finansowania – mówi Andrzej Rogowski.
Na koniec 2010 r. Multimedia miały 695 tys. abonentów usług telewizyjnych i 363 tys. abonentów usług dostępowych. Daje to operatorowi odpowiednio ok. 15 proc. i 6 proc. w każdym z tych dwóch rynków. Multimedia są trzecim do do wielkości operatorem CaTV po UPC i Vectrze.
W poniedziałek rpkom.pl opublikuje wywiad z prezes zarządu Multimediów Polska