Zysk EBITDA z kolei wzrósł o 11 proc. i wyniósł 1,44 mld funtów. Jak donosi Telecompaper, za poprawę tego wskaźnika odpowiada głównie działa BT Global Services, którego przychody wyniosły we wspomnianym kwartale 2,12 mld funtów, a zysk EBITDA – 123 mln funtów (rok wcześniej zaledwie 7 mln).

BT musiało jednak pogodzić się ze gorszymi wynikami detalicznej części firmy. W ostatnim kwartale 2009 r. przychody BT z działy retail spadły o 5 proc. do poziomu 2,06 mld funtów. Konsumencki sektor części detalicznej odnotował spadek przychodów o 4 proc., ale w ujęciu kwartał do kwartału zwiększył się średni przychód z użytkownika, który wyniósł 301 funtów (kwartał wcześniej 296 funtów).

W ostatnim kwartale 2009 r. BT podłączyło 102 tys. nowych klientów broadbandu, i utrzymało 35 proc. udział w rynku DSL i LLU.