Aktualizacja: 11.05.2025 16:06 Publikacja: 20.05.2011 13:58
Japoński NEC spodziewa się utrzymania w tym roku sprzedaży radiolinii do polskich operatorów telekomunikacyjnych, czyli sprzedaż 3-4 tys. tych urządzeń poinformował podczas trwającej w Zawierciu VII Konferencji iNET-meeting Tomasz Rak, szef sprzedaży NEC w Polsce.
– Z naszego punktu widzenia w ubiegłym roku rynek zatrzymał się, ponieważ operatorzy komórkowi wstrzymali swoje inwestycje – mówi Tomasz Rak. Do największych klientów NEC w Polsce należy Play, Netia, GTS, Polkomtel. – Nie widzimy po stronie operatorów dużej presji na poprawę jakości sieci: zwiększanie pojemności, czy gęstości sieci. Szansą dla nas są przymiarki do wdrożenia femtokomórek. Tyle, że najpierw operatorzy muszą wypracować biznes model dla tej technologii. Naszym zdaniem można o niej myśleć, jako o usłudze, która podniesie ARPU. Widzimy też, że dla operatorów to narzędzie do obniżenie odsetka rezygnacji klientów. Szczególnie w segmencie klientów biznesowych, gdzie ARPU jest wyższe, więc model biznesowy na femtokomórki do opracowania – mówi szef sprzedaży NEC.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas