Według ABI Research w 2014 roku na świecie było 923,5 mln subskrybentów płatnej telewizji, czyli abonentów platform satelitarnych, sieci kablowych i usług IPTV. To o 4 proc. proc. więcej niż rok wcześniej. – Światowy rynek płatnej telewizji odnotował przychody na poziomie 257 mld dol. i spodziewamy się, że liczba jego klientów przekroczy w 2020 roku 1,1 mld – podaje Jake Sanders z ABI Research. Wpływy operatorów płatnej telewizji sięgną wtedy 313 mld dol. – Wraz z narastającą konkurencja na tym rynku, coraz ważniejszymi czynnikami, od których będzie zależało utrzymanie bazy klienckiej, staną się jakość oferowanych treści, innowacyjność oraz ceny usług płatnej telewizji – komentuje Khin Sandi Lynn z ABI Research.
Przez kilka ostatnich lat powodem, dla którego klienci w wielu regionach wymieniali swoje pakiety były kanały w wysokiej rozdzielczości. Są one już jednak dzisiaj dość powszechną usługą (ma je 44 proc. wszystkich klientów, a w 2020 roku będzie mieć 60 proc.). Przez chwilę część branży liczyła na to, że kolejnym takim motorem będzie technologia 3D, ale tak się nie stało. Teraz operatorzy i nadawcy testują nadawanie w rozdzielczości 4K i Ultra HD. W Polsce teksty 4K przeprowadziła jesienią ubiegłego roku TVP. Publiczna telewizja Ceska Televize i słowacka RTVS we współpracy z Ceske Radiokomunikace i operatorem SES Astra pod koniec ubiegłego roku zaczęły testy ultraHD, 4K testował też francuski Canal+. Próbują też operatorzy. W USA bezpłatny kanał 4K ma operator DirecTV, w 4K można też odtwarzać obraz w serwisach wideo w sieci Netfliksa oraz Amazona. Na razie trudno jednak powiedzieć, by był to standard mający szansę na prawdziwą popularyzację.
W Polsce dwaj najwięksi operatorzy płatnej telewizji – Cyfrowy Polsat i nc+ – nie zwiększają już znacząco liczby abonentów. Nc+, zakończyła ubiegły rok z 2,15 mln abonentów i było 51 tys. miej niż rok wcześniej. Cyfrowy Polsat miał na koniec roku prawie 3,55 mln klientów płatnej telewizji satelitarnej, o 54 tys. więcej niż rok wcześniej. Według prognoz Digital TV Research Polska wraz z Bośnią, Węgrami, Łotwą, Litwą, Rumunią i Słowacją będzie zdaniem analityków rosnąć już tylko śladowo. Wzrosty wpływów operatorów płatnej telewizji nie będą tu miedzy 2014 i 2020 rokiem wyższe o mniej niż 5 proc. W regionie Europy Wschodniej, do której nas zaliczono najszybciej będzie rósł rynek rosyjski. W tym roku po raz pierwszy wpływy z płatnej telewizji będą tam wyższe niż w Polsce.