Reklama
Rozwiń
Reklama

A.T. Kearney: bez zmian polityki nie będzie Agendy Cyfrowej

Publikacja: 25.10.2012 14:44

– Zachowanie aktualnego modelu polityki kształtowania rynku telekomunikacyjnego nie doprowadzi do zmiany penetracji szerokopasmowym internetem w Polsce. Bez określenia strategii rozwoju rynku telekomunikacyjnego, zapewnienia stabilnych ram stabilizacyjnych oraz stymulacji rozwoju e-usług trudno myśleć o realizacji celów agendy cyfrowej – wynik z opublikowanego dzisiaj na konferencji ETNO w Krakowie raportu przygotowanego przez firmę doradczą A.T. Kearney. ETNO grupuje zasiedziałych europejskich operatorów telekomunikacyjnych.

W swojej analizie firma podkreśla, że miniony okres regulacji rynku doprowadził do spadku cen usług, podkopania pozycji Telekomunikacji Polskiej, umocnienia konkurencji, ale niewielkim stopniu do wzrostu zasięgu sieci oraz penetracji usługami dostępowymi. A.T. Kearney zwraca uwagę na stosunkowo nieznaczny odsetek w Polsce linii LLU w stosunku do linii BSA – odmienny do sytuacji w innych krajach Europy. Oznacza to relatywnie niską skłonność operatorów alternatywnych, preferujących w swojej strategii dostęp regulowany, do inwestycje we własną infrastrukturę. Operatorzy sieci kablowych natomiast inwestują raczej w modernizację swoich sieci i nowe usługi, niż w zasięg sieci.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama