Reklama

Sprzedaż tabletów wzrosła o prawie 40 proc.

W trzecim kwartale na świecie sprzedało się ich 47,6 mln – to o 36,7 proc. więcej niż przed rokiem i 7 proc. więcej niż w drugim kwartale. A najowocniejszy zazwyczaj okres przedświąteczny jeszcze przed branżą

Publikacja: 05.11.2013 11:19

O prawie 40 proc. wzroście sprzedaży mogą tylko pomarzyć producenci wielu innych urządzeń. Tymczasem IDC podaje, że to dane „nieco poniżej oczekiwań”. Niedawne prognozy Display Search na ten rok i przyszłe lata zostały obniżone z uwagi na przeszacowane wcześniej oczekiwania dotyczące sprzedaży tzw. white box tablets, czyli tańszych elektronicznych tabliczek produkowanych szeroko m.in. w Azji (głównie w Chinach).

Słabo wypadł trzeci kwartał w Apple, bo, choć wciąż prowadzi na tabletowym rynku, gigant nie zaprezentował w tym okresie żadnego nowego modelu iPada. Sprzedaż iPadów spadła w związku z tym w trzecim kwartale w porównaniu  drugim o 3,4 proc. do 14,1 mln sztuk, a udział Appla w tabletowym rynku skurczył się do najniższego w historii (29,6 proc.). W porównaniu z sytuacją sprzed roku Apple odnotował śladowy, mniejszy niż 1-procentowy wzrost sprzedaży. Jak podaje IDC, jest to ewidentnie skutek decyzji o przeniesieniu premier nowych elektronicznych tabliczek na ostatnią część roku. W czwartym kwartale sytuacja może się poprawić na korzyść firmy, która 1 listopada wprowadziła na rynek iPada Air oraz odświeżonego iPada mini.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama