Reklama

T-Mobile: stacjonarny biznes stabilizuje przychody

Publikacja: 05.11.2015 07:25

1,638 mld zł wyniosły przychody ogółem T-Mobile Polska w III kw. 2015 r. i tym samym były wyższe o 1,1 proc. niż w analogicznym okresie 20014 r. (w zestawieniu z II kw. br. firma zanotowała wzrost o 4,1 proc.).  Wzrost to efekt ujęcia w wynikach GTS Poland, który rok temu do grupy jeszcze nie należał.

Przychody segmentu mobilnego telekomu wyniosły w omawianym okresie 1,528 mld zł (spadek o około 6 proc. z 1,62 mld zł rok wcześniej), a pozostałe wpływy uwzględniające m.in. usługi stacjonarne i ICT – 110 mln zł – poinformował T-Mobile Polska.

Operator informuje dodatkowo, że w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73 proc. w porównaniu do wyników uzyskanych przez spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.

Kwartalna EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża EBITDA operatora urosła rok do roku o 3,6 pkt proc. do 42,1 proc.

Wynik ARPU dla całej bazy klientów T-Mobile Polska w III kw. br. wyniósł 24 zł.  Dla bazy klientów kontraktowych – 47 zł, a w segmencie pre-paid 7 zł.

Reklama
Reklama

W ciągu trzech miesięcy br. baza klientów operatora zmniejszyła się o 130 tys. do 15,696 mln. Liczba kart pre-paid spadła o 62 tys. do 9,056 mln, a post-paid zamknęła się sumą 6,64 mln po spadku o 68 tys. sztuk.

W części stacjonarnej operator wykazuje 17 tys. linii dostępowych, o 1 tys. mniej niż na koniec czerwca. Największą część – 8 tys. – stanowią dostępu do stacjonarnego Internetu.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama