Przegląd prasy – piątek 29 października

Publikacja: 29.10.2010 08:58

[srodtytul]Gazeta Wyborcza / Wyborcza.biz[/srodtytul]

[b]Internetowa ofensywa Polsatu. Telewizja wchodzi na tablety[/b]

Vadim Makarenko

Internetowa telewizja Zygmunta Solorza-Żaka wchodzi na tablety i wprowadza nowe usługi. Chce wyjść na zero już w połowie przyszłego roku. – W połowie przyszłego roku będę mógł pójść do właściciela i powiedzieć, że jesteśmy rentownym przedsięwzięciem – powiedział Marcin Pery, prezes spółki Redefine należącej do grupy Polsatu.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,8585838,Internetowa_ofensywa_Polsatu__Telewizja_wchodzi_na.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

[b]Bliżej fuzji Hyperiona i MNI Telecom[/b]

Katarzyna Latek

Grupa MNI łączy dwa telekomy. Muszą się na to zgodzić akcjonariusze na listopadowym walnym.Najbliższe walne Hyperiona, które odbędzie się 10 listopada, zajmie się połączeniem tej spółki z MNI Telecom. Obie firmy należą do giełdowego MNI. — Przedstawimy akcjonariuszem podstawowe założenia połączenia oraz harmonogram, by mogli podjąć właściwe decyzje. Połączenie pozwoli na utworzenie dużego operatora telekomunikacyjnego —zapewnia Marek Południkiewicz, prezes Hyperiona.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=62106f7d-5a55-4d23-be62-174b3f252408&date=2010-10-29 (dostęp płatny)

[b]Net TV[/b]

Kamil Kosiński

Zaczęło się od tego, że telewizje kablowe wzięły się do sprzedaży dostępu do internetu. Potem telekomy zaczęły sprzedawać anteny satelitarne, a producenci wyposażali telewizory w aplikacje zwane widgetami, pozwalające korzystać z wybranych serwisów internetowych. I choć oferują ledwie okrawki internetu, a często tylko udoskonalony teletekst, to może warto się im przyjrzeć, kupując telewizor, zwłaszcza z tzw. górnej półki.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=640d2a04-eaac-476e-ab19-4c4806148861&date=2010-10-29

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

[b]Ipla chce być na iPadach[/b]

Magdalena Lemańska

Powiązana z Zygmuntem Solorzem internetowa platforma wideo, która działa od ponad dwóch lat, ma przynosić zyski w przyszłym roku Zarabianie na takich projektach, choć cieszą się one coraz większą popularnością internautów, pozostaje jedną z największych bolączek internetowych firm oferujących tzw. wideo na żądanie. – Użytkownicy przyzwyczaili się, że wszystko w Internecie jest za darmo. Eksperymentowaliśmy w naszym serwisie z płatnościami za obejrzenie pojedynczego odcinka serialu czy filmu, z zarabianiem na reklamach, współpracowaliśmy ze sponsorami. Dziś już wiemy, co działa, a co nie – mówi Marcin Pery, prezes spółki Redefine, do której należy internetowa platforma Ipla.

http://new-arch.rp.pl/artykul/992239_Ipla_chce_byc__na_iPadach.html (dostęp płatny)

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay