Reklama

SOKIK utrzymał 15 mln zł kary dla T-Mobile

Publikacja: 02.07.2019 17:39

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał pierwszą odsłonę sporu sądowego z T-Mobile Polska o karę nałożoną na ten telekom w 2017 r. za włączanie abonentom dodatkowych usług bez ich wyraźnej zgody.

Chodziło o takie usługi jak „Granie na czekanie”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast zwykłego sygnału oczekiwania, lub „Prenumeraty”.

O korzystnej dla siebie decyzji Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, urząd antymonopolowy poinformował dziś na Twitterze.

„W 2016 r. za taką praktykę urząd nałożył na T-Mobile 15 mln zł kary. 1 lipca 2019 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w całości odwołanie spółki” – podał UOKIK.

„W ustnym uzasadnieniu SOKiK stwierdził, że nie budzi wątpliwości naruszenie przez przedsiębiorcę ustawy o prawach konsumenta. Sąd utrzymał też karę finansową. Wyrok nie jest prawomocny, przysługuje od niego apelacja do Sądu Apelacyjnego” – podał urząd.

Reklama
Reklama

Wyroku nie ma jak na razie w spisie decyzji sądowych publikowanych na portalu UOKIKu.

Urząd nałożył na T-Mobile karę mimo że operator zaniechał wytkniętych mu praktyk.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama