SOKIK utrzymał 15 mln zł kary dla T-Mobile

Publikacja: 02.07.2019 17:39

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał pierwszą odsłonę sporu sądowego z T-Mobile Polska o karę nałożoną na ten telekom w 2017 r. za włączanie abonentom dodatkowych usług bez ich wyraźnej zgody.

Chodziło o takie usługi jak „Granie na czekanie”, czyli odtwarzanie muzyki zamiast zwykłego sygnału oczekiwania, lub „Prenumeraty”.

O korzystnej dla siebie decyzji Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, urząd antymonopolowy poinformował dziś na Twitterze.

„W 2016 r. za taką praktykę urząd nałożył na T-Mobile 15 mln zł kary. 1 lipca 2019 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił w całości odwołanie spółki” – podał UOKIK.

„W ustnym uzasadnieniu SOKiK stwierdził, że nie budzi wątpliwości naruszenie przez przedsiębiorcę ustawy o prawach konsumenta. Sąd utrzymał też karę finansową. Wyrok nie jest prawomocny, przysługuje od niego apelacja do Sądu Apelacyjnego” – podał urząd.

Wyroku nie ma jak na razie w spisie decyzji sądowych publikowanych na portalu UOKIKu.

Urząd nałożył na T-Mobile karę mimo że operator zaniechał wytkniętych mu praktyk.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont