Ringier Axel Springer inwestuje w segment wideo miliony złotych. W końcu tu są najsłodsze konfitury w sieci. Choć Grupa Wirtualna Polska (GWP) od kilku miesięcy rości sobie prawo do bycia liderem polskiego internetu, to na pewno w jednym elemencie dominuje Grupa Onet. To segment wideo, najszybciej rosnący obszar reklamowy w sieci, w tempie nawet 20 proc. rocznie — tylko w tym roku reklama graficzna typu wideo da wydawcom internetowym około 220 mln zł przychodów.
http://pulsbiznesu.pb.pl/4059261,11004,onet-nie-oglada-sie-na-wirtualna-polske (dostęp płatny)
myPhone idzie na Zachód
Niektórym lokalnym producentom smartfonów udało się przebić za granicą. Polak też potrafi.
Kiedy coraz więcej polskich firm, które specjalizują się w sprzedaży chińskiej elektroniki, zaczyna wycofywać się z tego biznesu, to należący do giełdowej grupy TelForceOne myPhone idzie w drugą stronę. Zamiast myśleć o zaprzestaniu sprzedaży smartfonów, rusza na podbój Europy Zachodniej. Zamierza wykorzystać to, że klienci przestali polować na nowości i sięgają po budżetowe modele. — Coraz większa liczba klientów decyduje się na zakup tańszego smartfona lokalnego dostawcy zamiast droższego flagowca jednej z globalnych marek. Chcemy wykorzystać ten trend i wyjść z naszymi produktami poza Polskę — mówi Mateusz Pośpieszny, dyrektor marketingu w myPhone.
http://pulsbiznesu.pb.pl/4059260,36530,myphone-idzie-na-zachod (dostęp płatny)