Reklama
Rozwiń
Reklama

Rabaty, promocje i szybkie łącza. Telekomy walczą o klientów

Operatorzy stacjonarni na szybkość łącza, komórkowi na oferty rodzinne, wszyscy na rabaty – branża walczy o lojalność konsumentów.

Publikacja: 04.09.2018 22:42

Rabaty, promocje i szybkie łącza. Telekomy walczą o klientów

Foto: cyfrowa.rp.pl

Początek roku szkolnego to dla operatorów gorący okres pod względem marketingowym. To w tym czasie relatywnie duża część abonentów wybierała operatora dostępu do internetu, kupując u niego także urządzenia takie jak smartfon czy laptop. W efekcie także teraz sporej (telekomy nie zdradzają jak licznej) grupie kończą się umowy. Dla firm to ostatni dzwonek, aby zadbać o rozważającego zmianę operatora abonenta. Wabiki co do zasady są trzy: szybkie łącze, elastyczna umowa dla studenta albo pakiet usług z rabatem.

Batalię o zainteresowanie uczniów i rodziców rozpoczęły telekomy stacjonarne. Dla Orange Polska i UPC nowy rok szkolny stał się okazją do wprowadzenia internetu o prędkości 1 Gb/s.

We wtorek dołączyła do nich Netia, operator stacjonarny z grupy Cyfrowy Polsat. Pokazując nową oprawę reklamową, w tym nowego bohatera, który przewijać będzie się w jej kampaniach (błękitny pająk mówiący głosem Czesława Mozila), postawiła „kropkę nad i” oferty kierowanej także do uczniów i ich rodziców.

Kampanie Netii, przygotowane (podobnie jak kreacje dla Grupy Cyfrowy Polsat) przez agencję Scholz & Friends, zachęcają do zakupu pakietu usług. Promują łącze 900 Mb/s czy nowe sportowe kanały Polsatu z Ligą Mistrzów włączone m.in. do oferty tego telekomu.

Reklama
Reklama

Netia nie ma w ofercie ani telefonów komórkowych, ani innych urządzeń konsumenckich. – Kierujemy klientów zainteresowanych takimi urządzeniami do salonów Plusa – mówi Karol Wieczorek, rzecznik Netii.

W Plusie zaś w tym roku, przynajmniej do tej pory, nie ma dużego wyboru komputerów. Telekom przygotował abonamenty z telefonem, proponując sześć miesięcy bez opłat.

Większy wybór laptopów w abonamencie z dostępem do internetu można znaleźć w ofercie Playa. Jak się dowiadujemy, nową propozycję tego rodzaju przedstawi także jeszcze w tym miesiącu T-Mobile. Rosnąca konkurencja ze strony hipermarketów RTV/AGD proponujących urządzenia w systemie ratalnym sprawia jednak, że operatorom sprzedaje się komputery coraz trudniej.

Sprzedaż telefonu albo laptopa w umowie na 2–3 lata to tylko jeden ze sposobów telekomów na związanie klienta. Inny to sprzedaż kolejnych usług o różnym terminie wygasania. W przypadku czysto mobilnych operatorów (takich jak Play i T-Mobile) jest to relatywnie trudne, ale nie niemożliwe. Dobrym przykładem tego, jak radzą sobie komórkowe sieci, są tzw. oferty rodzinne, w ramach których jedna osoba może zamówić wiele kart SIM dla członków rodziny lub znajomych.

W tym roku zarówno Play, jak i T-Mobile zdecydowały się na nową odsłonę rodzinnych ofert. Play wyszedł z taką propozycją pierwszy. Wymaga przy tym deklaracji, ile kart docelowo się kupi, a po pół roku zaczyna naliczać opłaty za wszystkie. T-Mobile przekonuje, że decyzję można podjąć w każdym momencie. Oba telekomy pozwalają połączyć pod jednym numerem PESEL do 10 kart.

Trudno o antyranking mobilnych sieci

Operatorzy unikają publikacji danych, które pozwoliłyby stwierdzić, komu najsilniej ubywa klientów. Można to zrobić, nie popełniając błędu w przypadku dwóch sieci: Playa i T-Mobile Polska. Firmy te publikują odsetek rezygnujących w skali miesiąca. Orange podaje informacje dla kwartału. Cyfrowy Polsat – w skali roku i nie ujawnia osobnych danych dla sieci Plus.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama