Prezes Rogowski marzy o 100 tys. klientów internetu

Multimedia Polska, trzeci w kraju pod względem liczby abonentów operator telewizji kablowej, chce w przyszłym roku mocniej uderzyć w konkurencję ISP i zdobyć dwa razy więcej klientów stacjonarnego dostępu do internetu niż w tym roku. Oznacza to, że celuje nawet w 100 tys. przyłączeń netto. Biorąc pod uwagę, że w Polsce – według niektórych szacunków – przybywa obecnie po 500 tys. abonentów usługi rocznie, plan trzeba uznać za bardzo ambitny. Nie najlepsza to informacja dla operatorów takich jak UPC, Netia, czy TP, walczących o ten sam kawałek tortu.

Publikacja: 17.11.2011 20:11

Prezes Rogowski marzy o 100 tys. klientów internetu

Foto: ROL

– Budżet na przyszły rok nie jest jeszcze zatwierdzony. Mam nadzieję, że stanie się to w ciągu kilku tygodni. Chcemy bardziej agresywnie podejść do rynku, bo nasze otoczenie konkurencyjne stawia wysokie wymagania – zapowiedział wczoraj Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska.

Celem kablówki jest przyspieszenie wzrostu bazy abonentów korzystających z pakietów trzech usług. Na koniec września br. na 725 tys. wszystkich klientów – 102 tys. korzystało z pakietu triple play. Pomysłem na wzrost jest przekonanie pozostałej części, aby kupili u Multimediów usługę dostępu do internetu. – W tym roku celujemy w 40-50 tys. nowych abonentów internetu. Moim marzeniem byłoby podwojenie tej liczby w 2012 r. – poinformował prezes. Na koniec września  Multimedia miały 387 tys. abonentów usługi dostępowej.

Zapewnił, że wzmożona aktywność firmy nie będzie polegała na obniżkach cen.  – Agresywna strategia ma polegać m.in. na oferowaniu wyższych przepływności. Chcemy wprowadzić szeroko do naszej oferty prędkości 10 i 20 Mb/s, czyli takie, które powinny zaspokoić potrzeby rynku – mówił Andrzej Rogowski. Zapewnił jednak też, że firma nie zrezygnuje ze sprzedaży usługi o prędkości 6 Mb/s (jego spółka prowadzi dosyć ostrożną politykę, jeżeli chodzi o oferowane prędkości, choć o wdrożeniu platformy DOCSIS 3.0 informowała jeszcze w 2009 r.)

Według Andrzeja Rogowskiego, jeśli właściciele zaakceptują plan przygotowany przez zarząd, to w przyszłym roku Multimedia poprawią wyniki finansowy lepiej, niż w 2011 r., w którym przychody i EBITDA mają urosnąć o około 10 proc. W przyszłym roku przychody kablówki miałyby być  wyższe o 10-11,5 proc. wyższe, a EBITDA o kilkanaście procent.

Po trzech kwartałach br. przychody Multimediów wyniosły 459,5 mln zł, o 9 proc. więcej niż przed rokiem, EBITDA 240 mln zł (plus 8 proc.) a zysk netto 56 mln zł (tyle, co w ciągu 9 miesięcy ub.r.) Według prezesa IV kw. br. przyniesie wyższą dynamikę wzrostu EBITDA, mimo że w październiku spółka odczuła silny negatywny wpływ zmian kursowych.

Andrzej Rogowski zapewnił, że Multimedia nie zamierzają inwestować dużo w usługi mobilne (dzisiaj sprzedają mobilny dostęp w sieci Play).  – Jesteśmy platformą stacjonarną. Usługi mobilne chcemy oferować, ale jako uzupełnienie oferty. Wierzę, że wymagający klient, dziś i w średniookresowej przyszłości nie będzie mógł całkowicie przejść na usługi mobilne i platforma przewodowa będzie platformą wiodącą – powiedział Andrzej Rogowski.

–  Nie jest sensowne budowanie różnych platform przez jednego operatora. Klucz do rynku przyszłości to łączenie tych platform. Dla nas nie jest to efektywne – ocenił.

wsp.Łukasz Dec

Prezentacja wyników finansowych i operacyjnych Multimediów Polska za III kw. 2011 r.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego