Osiem na dziesięć europejskich firm z sektora małych i średnich firm planuje zmienić dostawcę usług telekomunikacyjnych –  wynika z badania firmy Telesperience opublikowanego przez Comarch.

MSP nie czują się lojalne w stosunku do swoich dostawców usług telekomunikacyjnych m.in. dlatego, że narzekają na niski poziom jakości dostarczanych usług i sieci oraz brak szybkiego i efektywnego rozwiązywania ich problemów przez operatorów. Skrażą się m.in. na problemy związane z rozliczeniami (np. błędne naliczenia na bilingach).

Wybierając dostawców telkomunikacyjnych małe firmy deklarują, że najważniejszymi kryteriami, jakimi się kierują, są jakość i dostępność usług oraz dedykowane plany taryfowe. Niska cena usług jest dopiero na czwartym miejscu tej listy. 48 proc. firm z sektora MSP wolałoby mieć jednego dostawcę wszystkich usług telekomunikacyjnych (obecnie średnio w całej Europie jest to ponad 2 dostawców na firmę).

– Badania pokazują jak ważne jest, żeby firmy telekomunikacyjne zrozumiały specyfikę MSP oraz jego potencjał i opracowali dedykowaną strategię zarządzania satysfakcją klientów w tym sektorze. Tym  operatorom, którzy odpowiednio podejdą do tej kwestii, rynek MSP może potencjalnie przynieść dodatkowe przychody  – mówi Małgorzata Siwiec, marketing mkanager sektora telekomunikacji w Comarchu.

Badania zostały przeprowadzone wwśród 298 firma z sektora małych i średnich przedsiębiorstw we Francji, Niemiec, Holandii, Polski, Szwecji i Wielkiej Brytanii.