Umowy operatorów z klientami na celowniku UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skrytykował największych operatorów za niedozwolone praktyki stosowane przy zawieraniu umów z klientami i niejasności w regulaminach. – Problem dotyczy wszystkich operatorów. Chcieliśmy mu zaradzić, pisząc wzorcowe regulaminy świadczenia usług, ale projekt okazał się niewykonalny – komentuje dla rpkom.pl Anna Streżyńska, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Publikacja: 06.05.2010 15:09

Umowy operatorów z klientami na celowniku UOKiK

Foto: UOKiK

Aż 12 proc. klientów firm telekomunikacyjnych nie czyta umów, pod którymi składa swoje podpisy, a kolejne 56 proc. przegląda je tylko pobieżnie – ogłosił [b]Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów[/b]. Dziś zaprezentowany został raport urzędu [i]Konsumenci na rynku usług telekomunikacyjnych[/i].

Urząd poinformował o wynikach kontroli praktyk stosowanych przez operatorów telekomunikacyjnych przy zawieraniu umów na odległość, za pośrednictwem internetu. Jak ujawniła [b]Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel[/b], prezes UOKiK, urząd miał zastrzeżenia do wszystkich operatorów z grona wielkiej czwórki: [b]PTK[/b], [b]PTC[/b], [b]Polkomtela[/b] oraz [b]P4[/b]. UOKiK zakwestionował stosowane przez operatorów praktyki zawierania umów z klientami. – Jedną z nich był brak jasnej informacji o momencie zawarcia umowy. Okazało się, że niektórzy operatorzy uznawali za taki moment chwilę, w której klient składał internetowe zamówienie na usługę telekomunikacyjną – mówiła prezes UOKiK.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10