W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września br. na świecie sprzedanych zostało 53,8 mln tabletów. Analizę rynku w tym segmencie przedstawiła firma badawcza IDC, która ocenia, że całoroczny wzrost będzie wynosił około 20 proc..
Najchętniej wybieranymi produktami są iPady Apple’a, które sprzedały się w 12,3 mln egzemplarzy. Jest to wynik o 12,8 proc. gorszy od osiągniętego w poprzednim roku i dało Amerykanom 22,8 proc. udział w rynku.
Drugą pozycję zajmuje Samsung, który sprzedał o 5,6 proc. więcej tabletów więcej niż rok wcześniej. W trzecim kwartale fanom koreańskich produktów sprzedano 9,9 mln urządzeń, co dało producentowi 18,3 proc. udział w rynku ( w porównaniu do 19,3 proc. udziału rok wcześniej).
Asus, zajmujący trzecią pozycję, zmniejszył nieznacznie sprzedaż (z 3,6 do 3,5 mln egzemplarzy) co przełożyło się na 6,5 proc. udział w rynku. Czwarte Lenovo sprzedało 3 mln egzemplarzy swoich tabletów, co oznacza wzrost sprzedaży o ponad 30 proc. i udział w rynku na poziomie 5,7 proc..
Największą niespodzianką w zestawieniu jest firma RCA, której 2,6 mln produktów znalazło uznanie w oczach konsumentów. Z taki wynik przełożył się na 194 proc. wzrost producenta i dał mu piąte miejsce w kategorii największych dostawców tabletów w trzecim kwartale 2014.