Nowa marki usług ISP Netii – Foton – ma w percepcji klientów odróżniać usługi NGA od tradycyjnych usług w sieci ADSL.

– Powodem i celem wprowadzenia nowego brandu jest wzmocnienie promocji naszych usług dostarczanych z wykorzystaniem własnych technologii, szczególnie sieci światłowodowej i zmodernizowanej do NGA. Nie chcieliśmy, mówiąc o dostępie do internetu dostarczanego w oparciu o nie, operować nazwą Szybki Internet, bo posługiwaliśmy się takim określeniem dla prędkości 1, 2, 4 Mb/s itp. A , się wszystko – technologia, dostępne prędkości i jakość. Chcemy w ten sposób zacząć wyznaczać nowy standard rynkowy – mówi Michał Dolny, szef marketingu Netii.

Nazwa Foton obejmie zatem usługi o przepływności minimum 50 Mb/s, jakie Netia sprzedaje na własnej sieci VDSL, sieciach optycznych i ethernetowych, a w przyszłym roku także sieciach DOCSIS 3.0. Michał Dolny nie chce zdradzić jakie strategiczne cele (np. rozpoznawalność) stawia Netia nowej marce.

Pewną analogią dla jej strategii jest wyróżnik „Fiber”, jaki Telekomunikacja Polska przydaje wyższym przepustowościom Neostrady (40-80 Mb/s) sprzedawanym na sieci VDSL. Netia jednak nie liczy na proste skojarzenia nowej marki z technologią sieci optycznych.

– Dla większości Polaków technologia świadczenia usług to niezrozumiała „czarna magia”. Liczymy na skojarzenia ze światłem, niekoniecznie ze światłowodem – mówi Michał Dolny.