20-30 mln zł może dostać UPC za sieć po Asterze

Publikacja: 05.03.2013 15:38

Wczoraj wieczorem napisaliśmy, że to Netia może odkupić od UPC?Polska część kablowej sieci telewizyjnej po przejętym Asterze. Netia potwierdziła te informacje przed startem giełdowej sesji. Nie wystosowała komunikatu na GPW, ale informację prasową.

– To i brak korekty prognozy na 2013 rok wskazuje, że wartość transakcji to około 20-30 mln zł – ocenia Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Netia nie ujawniła ile zapłaci UPC. Tak, jak i nie odpowiada na dodatkowe pytania o plany wobec przejmowanej sieci. Operator czeka z tym do finalizacji transakcji, która uzależniona jest od zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

To raczej formalność, bo sprzedający pytał UOKIK o zdanie na temat inwestora.

Choć Netia wchodzi w kolejną (po WiMax, ethernecie, PSTN) technologię, analitycy ją chwalą. – To nie powinno mieć znaczenia dla potencjalnego inwestora strategicznego, a według moich wyliczeń za gniazdko Netia zapłaciła maksymalnie 67 zł. To bardzo dobra cena – mówi Stachowiak.

– Spółka skorzystała z okazji. Nie spodziewam się, by przejmowała operatorów kablowych. Ich ceny są wysokie – uważa Piotr Owdziej, analityk KBC Securities.

Netia będzie zdobywać klientów w nowych lokalizacjach powoli i zacznie najprawdopodobniej dopiero za kilka miesięcy. UPC, zanim wystawiło sieć na sprzedaż, przenosiło abonentów kablówki na własne systemy. Umowy będą im wygasać zapewne za około rok.

– Nie wiem, co Netia zrobi. Trzeba będzie obserwować, co będzie się działo – komentował ruch operatora stacjonarnego na porannej konferencji wynikowej szef Multimedia Polska, Andrzej Rogowski.

Mocniejsze wejście telekomu na warszawski rynek oznaczać może w przyszłości większą konkurencję dla obecnych tu Telekomunikacji Polskiej i kablówek. Multimedia Polska jest jedną z nich. Drugą kablówką, nastawiająca się na walkę o warszawiaków z większą mocą jest Vectra. To ona przegrała wyścig z Netią o sieć po Asterze. Wśród analityków pojawiły się znaki zapytania, czy przypadkiem UPC celowo nie wybrało na nabywcę gracza, dla którego sieci kablowe to nowość.

– W zasięgu naszej sieci w Warszawie mamy 120 tys. gospodarstw domowych. Obsługujemy około 30 tys. abonentów, w większości korzystających z pakietów –  mówił Rogowski. – Zainwestowaliśmy 70-80 mln zł. Będziemy inwestować tu dalej, ale nie zamierzamy szczególnie intensyfikować działań –  dodawał prezes Multimedia Polska.

Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10