Koniec wzrostu w płatnej telewizji

Ten rok będzie ostatnim, w którym operatorom uda się mocno zwiększyć liczbę klientów

Publikacja: 01.02.2012 07:43

W ubiegłym roku trzem największym platformom cyfrowych: Cyfrowemu Polsatowi, Cyfrze+ i platformie „n”, mogło przybyć ok. 5 proc. abonentów netto (po odjęciu rezygnacji). Ale tempo przyłączeń nowych klientów wyhamowuje i w przyszłym roku spadnie już o ponad połowę – wynika z uśrednionych szacunków analityków giełdowych, z którymi rozmawiała „Rz”.

I tak według uśrednionych szacunków trzech domów maklerskich (Ipopema Securities, IDM SA i UniCredit CAiB), na koniec 2011 roku Cyfrowy Polsat miał 3,59 mln klientów (przy 3,43 na koniec 2010 r.), a platforma „n”: 903 tys. (przy ok. 800 tys. rok wcześniej). Cyfra+, co sama prognozowała, zwiększyła liczbę abonentów z 1,55 mln do 1,6 mln, łącznie platformy satelitarne na koniec ub. roku miały więc 6,1 mln abonentów, a kablowe i IPTV5,5 mln.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem