363 tysiące abonentów dostępu w Multimediach [UPDATE]

Publikacja: 02.03.2011 10:09

Opublikowane późno we wtorek wyniki finansowe Multimedia Polska za IV kw. ub.r. są lepsze niż przed rokiem i wyższe oczekiwali analitycy z biur maklerskich. Przychody jednej z największych sieci kablowych wyniosły w tym czasie 147 mln zł, o 6,5 proc. więcej niż w IV kw. 2009 r., zysk operacyjny 35 mln zł (plus 18 proc. rok do roku) i 26 mln zł zysku netto (także o 18 proc. więcej).

Szczególnie zysk netto Multimediów stanowi tu miłe zaskoczenie. Jest o 34,6 proc. wyższy niż prognozowali analitycy. W sumie w całym 2010 r. kablowa sieć odnotowała 562 mln zł przychodów (prawie o 7 proc. więcej niż w 2009 r.), 134,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 31 proc.) oraz 83mln zł zysku netto (poprawa o 29 proc.)

Głównymi czynnikami wzrostu przychodów grupy w 2010 r. była rosnąca baza abonentów i popularność nowych usług telewizji kablowej (przychody urosły o ponad 15 mln zł) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego internetu (wzrost przychodów o 18 mln zł).

Także w segmencie telefonicznym Multimedia odnotowały wzrost wpływów o 5,7 mln zł do 123 mln zł w 2010 r. (poza usługami VoIP operuje dużą siecią PSTN). Przyczyną poprawy był wzrost sprzedaży usług WLR (dodatkowe 4,2 mln zł) oraz przychodów z interkonektu (plus 1,5 mln zł).

W IV kw. ub.r. kablówka sprzedała klientom w sumie 38 tys. usług i na koniec grudnia inkasowała opłaty za łącznie 1,353 mln usług (RGU). W ciągu minionego kwartału Multimedia sprzedały 15,5 tys. usług telewizji kablowej, z czego najwięcej – 13,7 tys. w wersji cyfrowej (na koniec grudnia z usługi telewizyjnej korzystało 699 tys. abonentów).

Drugą pod względem wyników sprzedaży w IV kwartale usługą był internet szerokopasmowy. Tu kablówka pozyskała 11,4 tys. abonentów (było ich na koniec roku 363 tys.). Multimediom przybyło też 4 tys. klientów telefonii (łącznie na koniec roku 225 tys.) Spółka pokazała też wyniki sprzedaży usług mobilnych (zawierają się w podanych powyżej liczbach). I tak na koniec grudnia ub.r. z mobilnego internetu (MobiNet) Multimediów korzystało 6,815 tys. klientów, a usługi głosowej 172 osoby.

– Nakłady inwestycyjne w 2011 r. będą podobne do tych z 2010 r. [wyniosły 163 mln zł – przyp.rpkom.pl] – powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. – Mogą być wyższe, jeśli w grę będą wchodzić akwizycje – dodał. Wedle jego słów operator pracuje nad projektami, które – w przypadku skutecznej finalizacji – przyniosą Multimediom 20-50 tys. nowych abonentów. Na pytanie dziennikarza, czy chodzi o Małopolską Telewizję Kablową powiedział: – Nie mogę tego potwierdzić.

Dane finansowe i operacyjne Multimedia Polska w IV kwartale 2010 roku

Opublikowane późno we wtorek wyniki finansowe Multimedia Polska za IV kw. ub.r. są lepsze niż przed rokiem i wyższe oczekiwali analitycy z biur maklerskich. Przychody jednej z największych sieci kablowych wyniosły w tym czasie 147 mln zł, o 6,5 proc. więcej niż w IV kw. 2009 r., zysk operacyjny 35 mln zł (plus 18 proc. rok do roku) i 26 mln zł zysku netto (także o 18 proc. więcej).

Szczególnie zysk netto Multimediów stanowi tu miłe zaskoczenie. Jest o 34,6 proc. wyższy niż prognozowali analitycy. W sumie w całym 2010 r. kablowa sieć odnotowała 562 mln zł przychodów (prawie o 7 proc. więcej niż w 2009 r.), 134,5 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 31 proc.) oraz 83mln zł zysku netto (poprawa o 29 proc.)

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?