30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Prognozy ABI Research mówią o 29 mln osób, które w tym roku zapłacą ok. 5 mld dol. serwisom streamingującym muzykę w Internecie

Publikacja: 06.08.2013 08:45

30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Foto: ROL

Do końca 2018 roku będzie znacznie więcej, bo już 191 mln – szacuje firma.  – Ostatnie dwa lata przyniosły ogromną międzynarodową ekspansję streamingowania muzyki jako modelu jej sprzedaży w Internecie. Ale w długoterminowej perspektywie to, co dzieje się na rynku teraz, to wciąż tylko ślizganie się po powierzchni – uważa Aapo Markkanen, starszy analityk ABI Research.

Najwięcej płacących subskrybentów ma według tej firmy na świecie serwis Spotify – stanowią prawie jedną trzecią wszystkich klientów kont premium na świecie. Kolejne są Deezer, południowokoreański Melon należący do operatora SK Telecom, Rhapsody i Sony. – Trzeba też podkreślić, jaką rolę odgrywają serwisy streamingujące muzykę jako źródło wpływów dla artystów. Na koniec tego roku wpływy z opłat uiszczanych przez ich użytkowników sięgną 5 mld dol., a za pięć lat ta suma wzrośnie do 46 mld dol., z czego ok. dwie trzecie jest przekazywane właścicielom praw do utworów. Inna kwestią jest to, jak potem te wpływy są dzielone – mówi Markkanen.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić