30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Prognozy ABI Research mówią o 29 mln osób, które w tym roku zapłacą ok. 5 mld dol. serwisom streamingującym muzykę w Internecie

Publikacja: 06.08.2013 08:45

30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Foto: ROL

Do końca 2018 roku będzie znacznie więcej, bo już 191 mln – szacuje firma.  – Ostatnie dwa lata przyniosły ogromną międzynarodową ekspansję streamingowania muzyki jako modelu jej sprzedaży w Internecie. Ale w długoterminowej perspektywie to, co dzieje się na rynku teraz, to wciąż tylko ślizganie się po powierzchni – uważa Aapo Markkanen, starszy analityk ABI Research.

Najwięcej płacących subskrybentów ma według tej firmy na świecie serwis Spotify – stanowią prawie jedną trzecią wszystkich klientów kont premium na świecie. Kolejne są Deezer, południowokoreański Melon należący do operatora SK Telecom, Rhapsody i Sony. – Trzeba też podkreślić, jaką rolę odgrywają serwisy streamingujące muzykę jako źródło wpływów dla artystów. Na koniec tego roku wpływy z opłat uiszczanych przez ich użytkowników sięgną 5 mld dol., a za pięć lat ta suma wzrośnie do 46 mld dol., z czego ok. dwie trzecie jest przekazywane właścicielom praw do utworów. Inna kwestią jest to, jak potem te wpływy są dzielone – mówi Markkanen.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G