30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Prognozy ABI Research mówią o 29 mln osób, które w tym roku zapłacą ok. 5 mld dol. serwisom streamingującym muzykę w Internecie

Publikacja: 06.08.2013 08:45

30 mln ludzi płaci serwisom streamingującym muzykę

Foto: ROL

Do końca 2018 roku będzie znacznie więcej, bo już 191 mln – szacuje firma.  – Ostatnie dwa lata przyniosły ogromną międzynarodową ekspansję streamingowania muzyki jako modelu jej sprzedaży w Internecie. Ale w długoterminowej perspektywie to, co dzieje się na rynku teraz, to wciąż tylko ślizganie się po powierzchni – uważa Aapo Markkanen, starszy analityk ABI Research.

Najwięcej płacących subskrybentów ma według tej firmy na świecie serwis Spotify – stanowią prawie jedną trzecią wszystkich klientów kont premium na świecie. Kolejne są Deezer, południowokoreański Melon należący do operatora SK Telecom, Rhapsody i Sony. – Trzeba też podkreślić, jaką rolę odgrywają serwisy streamingujące muzykę jako źródło wpływów dla artystów. Na koniec tego roku wpływy z opłat uiszczanych przez ich użytkowników sięgną 5 mld dol., a za pięć lat ta suma wzrośnie do 46 mld dol., z czego ok. dwie trzecie jest przekazywane właścicielom praw do utworów. Inna kwestią jest to, jak potem te wpływy są dzielone – mówi Markkanen.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem