UPC Polska w I kw. 2013: blisko 43 proc. rynku Internetu

Publikacja: 07.05.2013 06:30

W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.. Nieco więcej niż połowa z nich  – 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  – stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

Przyrost w segmencie szerokopasmowego Internetu oznacza w zestawieniu z szacunkami Telekomunikacji Polskiej, że w I kw. br. UPC miało 42,7-proc. udział w przyłączeniach netto. W sumie bowiem operatorzy mieli zdobyć w tym czasie 47 tys. klientów.

Z usług telefonii mobilnej UPC Polska (spadek po Asterze) korzystało w marcu 27,6 tys. abonentów. UPC nie promuje tej usługi, w związku z tym, kolejny kwartał notuje odpływ klientów.

Przychody Liberty Global, właściciela UPC w I kw. br. wyniosły 2,8 mld dol., o 6 proc. w ujęciu po reklasyfikacji bazy obliczeń oraz – również 6-proc. – wzrost zysku operacyjnego  do 525 mln dol.

Liczba usług, którą obsługuje grupa wyniosła w końcu marca 35,2 mln, powiększając się o 373 tys. przez pierwsze trzy miesiące br.

Stanowiący część grupy LGI holding UPC (obsługuje około 10,3 mln abonentów, oferując im blisko dwa razy tyle usług) zwrócił uwagę, że przyrost liczby RGU, jaki zanotował, jest mniejszy niż w I kw. 2012 r. o około 193 tys., co wiąże się ze słabszym okresem biznesu w Holandii.

Cytowany w komunikacie prasowym Liberty Global prezes Mike Fries podtrzymał chęć sfinalizowania przejęcia Virgin Media do końca trwającego już, drugiego kwartału br.

– Przez ostatni rok byliśmy aktywni na rynkach kapitałowych, zbierając potrzebne finansowanie na zakup Virgin Media jak i – korzystając z okaji refinansując blisko 5 mld dol. naszego długu w UPC Holding i Unitymedia KabelBW. Oczekujemy, że po sfinalizowaniu przejęcia Virgin Media będziemy mieli więcej niż wystarczającą płynność, aby zrealizować warty 3,5 mld dol. skup akcji własnych w ciągu kolejnych dwóch lat – powiedział Fries.

W zasięgu sieci UPC Polska w końcu marca br. było 2,67 mln gospodarstw domowych, o kilka tys. więcej niż w grudniu ub.r.. Nieco więcej niż połowa z nich  – 1,466 mln, korzystających z łącznie ponad 2,65 mln usług  – stanowiła klientelę kablówki, co oznacza, że przez pierwsze trzy miesiące br. operatorowi ubyło 5,9 tys. abonentów, a liczba obsługiwanych usług wzrosła o 38,9 tys.

Z usług telewizyjnych UPC korzystało w marcu blisko 1,292 mln abonentów ( o 10,5 tys. mniej niż w grudniu za sprawą zmniejszającej się liczby klientów usługi analogowej), z Internetu 874,8 tys. (przyrost o 20,1 tys.), a z telefonii  stacjonarnej 488,3 tys. (więcej o 29,3 tys. niż w końcu  2012 r.).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą