Pożar w Warszawie unieruchomił systemy T-Mobile Polska [nowe]

Publikacja: 31.01.2019 10:22

Użytkownicy T-Mobile Polska mogą mieć problemy z korzystaniem z usług, w tym z dodzwonieniem się do biura obsługi. Pożar na warszawskim Annopolu unieruchomił część jego systemów.

O pożarze na warszawskim Annopolu zawiadomiła Policja i sam operator.

„#WAŻNE Informujemy, że miał dziś miejsce pożar w naszej lokalizacji w warszawskim Annopolu. Żaden pracownik nie ucierpiał w wyniku zdarzenia. W konsekwencji incydentu obecnie brak możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy. Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług. Podjęliśmy niezwłocznie działania w celu minimalizacji utrudnień. #zdecydowanieniedzieńdobry” – napisało biuro prasowe T-Mobile Polska.

Do pracowników biura prasowego nie można się było dodzwonić na numery komórkowe. To także może być efekt awarii.

Według informacji Policji, na Annopolu zapaliła się hala magazynowa.

Pracownicy operatora podają, że od nieco mogłyby zająć się budynki należące do telekomunikacyjnej firmy. Jest w nich m.in. jedno z centrów przetwarzania danych T-Mobile Polska. Z nieoficjalnych i niepotwierdzonych informacji wynika jednak, że awaria systemów telekomu wynika raczej z zalania w trakcie akcji strażaków.

Najbardziej cierpią użytkownicy potrzebujący wsparcia call-center. Nie działają zarówno biura obsługi klienta indywidualnego, jak i biznesowego operatora.

Użytkownicy T-Mobile Polska w różny sposób odczuwają dzisiejszą awarię, wywołaną pożarem w pobliżu budynków telekomu w Warszawie. Sygnały o problemach dochodzą z różnych miasta i rejonów Polski.

Część osób wykonuje bez problemu połączenia głosowe, część rozmów na numery T-Mobile nie jest nawet zestawiana, a na przykład klienci mBanku miewają problemy z sms-ami i nie zawsze otrzymują wiadomości potrzebne do autoryzacji operacji bankowych.

To właśnie usługi głosowe i sms-y cierpią na – jak to ujmuje biuro prasowe T-Mobile – ograniczenia. Kłopotów nie ma natomiast raczej z transmisją danych.

mBank zachęca klientów do korzystania z aplikacji mobilnej. „W związku z awarią u tego operatora występują problemy z sms-ami autoryzacyjnymi z banku. Czas usunięcia awarii w T-Mobile nie jest znany – utrudnienia mogą potrwać do końca dnia. Autoryzacja w aplikacji mobilnej działa” – napisał na Twitterze Piotr Rutkowski z biura prasowego mBanku.

Jak nam powiedział Rutkowski, nie chodzi o to, że T-Mobile jest operatorem banku, ale o to, że są problemy z wysyłką wiadomości do klientów sieci. Część z nich nie dochodzi, zdarzyło się, że ktoś dostał kilka wiadomości z rzędu. – W takich sytuacjach klienci mogą obawiać się, czy nie jest to atak hakerski. Dlatego zachęcamy do korzystania z aplikacji, która działa chociażby wtedy, gdy korzystamy z sieci WiFi – mówi Rutkowski.

Marcin Gruszka, rzecznik sieci Play, która korzysta m.in. z infrastruktury T-Mobile we wpisie na Twitterze zaproponował klientom aby ustawili w telefonie automatyczny wybór sieci.

W akcji gaśniczej uczestniczyło 50 strażaków. Ewakuowano 100 osób. Na zdjęciach użytkowników Twittera widać pokaźną chmurę dymu unoszącą się nad prawobrzeżną Warszawą.

Użytkownicy T-Mobile Polska mogą mieć problemy z korzystaniem z usług, w tym z dodzwonieniem się do biura obsługi. Pożar na warszawskim Annopolu unieruchomił część jego systemów.

O pożarze na warszawskim Annopolu zawiadomiła Policja i sam operator.

Pozostało 92% artykułu
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
SSC/GBS Leadership Program 2023
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek