http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,15661010,YouTube_pracuje_nad_nowa_strona_dla_kilkuletnich_dzieci.html
Telekomunikacja: Walka o klienta nie będzie łatwa
Urszula Zielińska
Już wszystkie trzy największe sieci komórkowe w kraju zawiązały alianse z bankami i ogłosiły zamiar oferowania usług finansowych pod własnymi markami. Dodatkowe przychody z takiej kooperacji ma zapewne tylko Polkomtel, który dał d. Invest Bankowi (firmy mają jednego właściciela) możliwość korzystania z własnego brandu. Żaden z telekomów nie pokazał jeszcze pełnej oferty usług finansowych dla własnych klientów. Plus i T-Mobile są tego najbliższe. Orange Polska ogłosił kooperację z mBankiem dopiero w ubiegłym tygodniu. Utrudnił przy tym pracę analitykom, gdyż nie zdradził żadnych założeń biznesowych i finansowych projektu. – Przyjmując za podstawę prezentację Alioru, który realizuje podobny pomysł dla T-Mobile spodziewałbym się, że działający bank Orange mógłby generować w skali roku przychody od 20 mln zł do około 100 mln zł (te ostatnie w optymistycznym wariancie) – mówi Przemysław Sawala-Uryasz, analityk UniCredit CA IB. Alior założył, że bank T-Mobile pozyska w ciągu pięciu lat 2 mln klientów, czyli uśredniając około 400 tys. rocznie.
http://www.parkiet.com/artykul/7,1366315-Walka-telekomow-o-bankowego-klienta-nie-bedzie-latwa.html