Orange i Plus aktywnie wspierają sport i kulturę

Publikacja: 01.07.2014 16:16

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że marki Orange Polska i PKN Orlen są najbardziej zauważalne w czasie wydarzeń sportowych i kulturalnych.

Duże wydarzenia oraz umowy sponsorskie, które wysoko uplasowały Orange to przede wszystkich współpraca z reprezentacją Polski w piłce nożnej, która mimo słabych wyników wciąż ma dużą oglądalność. Zakończona w zeszłym roku umowa obejmowała między innymi rozgrywane dwa lata temu mistrzostwa Europy. W pamięć wbija się też Orange Warsaw Festival, którego kolejna edycja odbyła się w czerwcu na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Orange został wskazany przez 23 proc. respondentów wśród najbardziej aktywnych sponsorów. Kolejne w kolejności są PKN Orlen i Biedronka, a czwarte miejsce i 16 proc. wskazań otrzymał Plus wyprzedzając między innymi Coca-Colę.

Polkomtel, operator sieci Plus, rozpoznawalność zawdzięcza w dużej mierze dzięki dużej popularności siatkówki, której rozgrywki ligowe i reprezentacyjne wspiera od lat.

Zdecydowanie częściej wymieniani są sponsorzy wydarzeń sportowych, niż tych dotyczących szeroko rozumianej kultury i sztuki.

Badanie „Sponsoring Monitor” przeprowadzane było od stycznia do kwietnia 2014 roku przez ARC Rynek i Opinia. W wywiadach telefonicznych i internetowych udział wzięło 1747 respondentów, których struktura odzwierciedlała strukturę populacji Polski.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że marki Orange Polska i PKN Orlen są najbardziej zauważalne w czasie wydarzeń sportowych i kulturalnych.

Duże wydarzenia oraz umowy sponsorskie, które wysoko uplasowały Orange to przede wszystkich współpraca z reprezentacją Polski w piłce nożnej, która mimo słabych wyników wciąż ma dużą oglądalność. Zakończona w zeszłym roku umowa obejmowała między innymi rozgrywane dwa lata temu mistrzostwa Europy. W pamięć wbija się też Orange Warsaw Festival, którego kolejna edycja odbyła się w czerwcu na Stadionie Narodowym w Warszawie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
ORLEN Paczka ma 4000 automatów paczkowych i rośnie w imponującym tempie
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona