Multimedia: 10 tys. nowych abonentów Internetu w kwartał

Trzeci co do wielkości operator telewizji kablowej w Polsce przekroczył w II kwartale liczbę 300 tys. abonentów usług dostępu do Internetu. To daje Multimediom miejsce w pierwszej piątce największych dostawców Internetu w Polsce. Mimo spadku cen operatorowi udaje się podnosić przychody z nich.

Publikacja: 01.09.2009 12:07

129 mln zł przychodów i 13,6 mln zł zysku netto (10,5-proc. rentowność) ze sprzedaży wszystkich usług miały w II kwartale bieżącego roku Multimedia Polska. Usługi dostępu do Internetu przyniosły operatorowi 25 proc. jego przychodów. Wpływy z Internetu (32 mln zł w II kwartale) są niższe, niż z telewizj (57 mln zł), ale roczne tempo wzrostu przychodów z usług dostępowych (12 proc.) i wzrost liczby abonentów Internetu (24 proc.) są znacznie wyższe, niż w przypadku usług telewizyjnych.

ARPU z usług dostępowych jednak stopniowo spada. W II kwartale wynosiło już niespełna 36 zł w porównaniu do prawie 40 zł rok temu (Telekomunikacja Polska miała w połowie roku internetowe ARPU na poziomie 60 zł miesięcznie). Dla odmiany kwartał po kwartale operatorowi udaje się, choć nieznacznie, podnosić ARPU z usług telewizyjnych. Pod koniec czerwca bieżącego roku wynosiło 33 zł miesięcznie.

Jak podają Multimedia, porównując wyniki rok do roku, wzrost liczby abonentów dostępu do Internetu z nawiązką zrekompensował spadek ARPU z usług dostępowych. W drugim kwartale jednak, mimo wzrostu liczby abonentów, w porównaniu do kwartału pierwszego operator zanotował nieznaczny spadek przychodów z usług dostępu do Internetu.

Z powodu rosnącej liczby abonentów Multimedia muszą kupować coraz to więcej przepływności do krajowych i globalnych zasobów Internetu. Z powodu spadku ceny 1 Mb/s hurtowego dostępu koszty operatora z tego tytułu wzrastają bardzo powoli.

Kablowy operator obsługuje klientów usług dostępowych i głosowych także w radiowej sieci WiMAX. W ok. 12 miesięcy po uruchomieniu usług obsługuje w tej sieci zaledwie 1,9 tys. abonentów (0,6 proc.)

Wedle dostępnych publicznie danych Multimedia Polską są dzisiaj czwartym co do wielkości dostawcą stacjonarnych usług dostępu do Internetu w Polsce po: Telekomunikacji Polskiej (2,3 mln użytkowników w połowie 2009 r.), Netii (459 tys.) i UPC Polska (425 tys.) [i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=l.dec@rpkom.pl]Łukasz Dec[/mail][/i]

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić