– W 2020 r. w Polsce będzie 700 tys. abonentów usług IPTV – przewiduje firma badawcza Point-Topic. Wedle jej analiz za 9 lat najwięcej klientów IPTV pośród krajów Unii Europejskiej będzie we Francji – 18,1 mln – i w Niemczech – 10,7 mln. Polska znajdzie się powyżej środka stawki na 11 pozycji. We wszystkich krajach Unii liczba abonentów IPTV sięgnie 60 mln osób. To oznaczałoby, że usługi telewizyjne w technologii IP będzie abonował 37,5 proc. ze 160 mln wszystkich użytkowników szerokopasmowych łączy, których prognozuje Point-Topic.

źr.Point-Topic

Wedle firmy badawczej sukces technologii IPTV na francuskim rynku jest przede wszystkim wynikiem ostrej konkurencji i agresywnej polityki rynkowej sieci Free, która zaproponowała – a konkurenci powielili – nieskomplikowaną, przejrzystą taryfę i atrakcyjne ceny pakietów usług. To, wedle Point-Topic, klucz do sukcesu IPTV obok szerokiej technicznej dostępności usług w sieci operatorów stacjonarnych.

Polski rynek IPTV można szacować na ok. 200 tys. Największym graczem jest Telekomunikacja Polska (ok. 110 tys. klientów) przed Telefonią Dialog (przeszło 40 tys. klientów). Usługi IPTV sprzedają także Multimedia Polska oraz wielu małych ISP. Sprzedaż tych usług rozpoczęła również Netia. Point-Topic wskazuje, że IPTV napotyka naturalne bariery w krajach, w których silna pozycję na rynku płatnej telewizji mają sieci telewizji kablowej.