Polkomtel zaczął sprzedaż energii od firm

Publikacja: 19.11.2013 12:02

Polkomtel, operator sieci Plus jako pierwszy z operatorów komórkowych komercyjnie ruszył ze sprzedażą energii elektrycznej.

Na razie oferuje usługę klientom biznesowym i nie zdradza nawet przykładowych cen. Według operatora, korzyści jakie może uzyskać klient korzystając z oferty to obniżenie wydatków za energię elektryczną oraz prostota i wygoda w obsłudze, wynikające z łącznego zakupu usług telekomunikacyjnych i energetycznych.

Jak przypomina sieć Plus, po liberalizacji rynku energetycznego każdy klient ma prawo zmienić dostawcę prądu. „Oznacza to większe urynkowienie cen energii elektrycznej, a więc także dużą szansę na ich obniżkę i coraz więcej odbiorców decyduje się na zmianę sprzedawcy. Od 2011 roku liczba klientów, którzy to zrobili wzrosła aż o 25 proc. w przypadku gospodarstw domowych i 18 proc. w przypadku firm. Jest to więc doskonały moment na rozszerzenie oferty i wejście Plusa na rynek energetyczny w Polsce” – podał operator kontrolowany przez Zygmunta Solorza-Żaka.

Sprzedaż energii elektrycznej przez Plusa dostępna jest obecnie dla klientów biznesowych, zarówno małych jak i dużych firm. Operator wziął na siebie formalności związane ze zmianą sprzedawcy prądu.

Według Tomasza Zadrogi, członka zarządu Polkomtela, cytowanego w komunikacie prasowym, potencjał rynku energetycznego w Polsce to blisko 13 milionów gospodarstw domowych i ponad 1 milion firm.

Operator nie podał, kiedy ruszy z ofertą dla osób indywidualnych.

Grafika dołączona do informacji prasowej pokazuje, jak może wyglądać współpraca sieci Plus z firmami operującymi w segmencie energetycznym, aby telekom mógł sprzedać abonament odbiorcy końcowemu.

Polkomtel kupuje energię na giełdzie energii (TGE) oraz w ramach bilateralnych kontraktów z Zespołem Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin. Z oferty mogą skorzystać obiekty podłączone do sieci dystrybucyjnych średniego i niskiego napięcia takich firm jak PGE, Energa, Enea, Tauron, czy RWE.

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu